Älska Göteborg!

Trotts att vädret först inte såg ut att bli så fint bestämde vi oss för att åka till gbg, vi skulle ta med våra schweiziska vänner på en liten runttur. Vi började med att parkera vad någon skola som jag inte kommer ihåh namnet på men sen gick vi ner hela avenyn till saluhallen för att kolla lite där, det va inte precis det mest spännande jag sett men lite kul va de allt! Sedan gav vi oss iväg för att besöka Feskekôrkan, det enda roliga där var att det fanns en mycket snygg kille som sålde fick, hehe. 
 
Efter att vi ätit en god måltid så började vi gå mot de "två blå tornen" där vi skulle kolla på Ingenjörsgatan 10, där bodde jag när jag var liten. Det var en mycket vacker gata där jag gärna hade bott nu, men mina föräldrar gick inte med på att flytta tyvärr. Vi gick även för att besöka Haga, mycket mysig stadsdel. Eftersom solen nu hade vart framme ett tag passade vi på att äta en utsökt glass. Vi gick sen hela vägen tillbaka till Kungsportsplatsen där vi skulle åka med paddanbåten. Detta blev en mycket uppskattad upplevelse med många skratt! Göteborg är en mycket vacker stad där jag gärna skulle vilja bo.


Värmecentralen i Göteborg


Ingenjörsgatan 10



Ett hotel i Göteborgs hamn



Jag var i alla falla glad ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0