Medelhavscouscous

Här om dan testade jag ett nytt recept som jag blev väldigt nöjd med och det blev jättegott! Nu tänkte jag dela med mig av detta smaskiga recept.

För 1 pers.
1 laxfilé
1 dl couscous
1 halv squash
1 bit paprika
1 tomat
50 g fetaost
4-5 oliver
1/2 msk olivolja
citronsaft
salt, peppar

Stek laxen tillsammans med squashen och paprikan tills allt är genomstekt. Laga under titen couscousen enligt förpackningen. När laxen med tillbehör är genomstekt tillsätter du salt, peppar, citronsaft och tomater. Tomaterna tillsatte jag i slutet så att de inte skulle bli så vattninga. Sist av allt smular du ner fetaosten på laxen och låter den bli lite ljumen och sen är det bara att servera och avnjuta.
Smaklig måltid!






Kommentarer
Postat av: Malin

Alex egen kockblogg :) Det ser smaskigt ut!

2010-02-12 @ 08:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0