Tripp till Kungsbacka

Ja, idag åkte jag iväg till Kungsbacka för att inhandla en ny sadel. Den jag har nu passade perfekt på Rák men jag satt inte alls bra i den. Jag har därför letat runt ett tag efter en ny sadel och från början hade jag velat stanna på vägen upp till sommarjobbet och köpa en. Men sedan föll det sig så att jag blev kvar en vecka extra hemma så jag tänkte att jag passar på att åka och kolla på hur den uttittade sadeln ser ut i verkligheten. Jag tyckte att Globus Tekna verkade vara en bra sadel för bra pris.

Det är en syntetsadel men den ser ut att vara i läder och är superskön att sitta i! Jag har ännu inte provat den på Rák men jag hoppas att den ska passa. Den enda nackdelen är att stropparna är i syntet vilket jag inte gillar alls men så länge inte plasten har spruckigt så får de duga. Funkar sadeln bra så kan jag byta länge fram.

Jag tittade även på Ki tölt sadel men den tyckte jag inte alls var lika skön eller så snygg heller. den var min plan b -sadel om Teknan skulle se allt för konstig ut.
På fredag blir det premier provning vilket ska bli väldigt spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0