-Det kommer ta 3 år för dig att få körkort

Det var precis det mamma sa till mig när vi kom in på ämnet körkort.. Det värmer ju verkligen när man känner sådan stöttning från ens egen mamma som man gör så mycket för..
Nu när jag äntligen bestämt mig för att jag ska ta tag i det då börjar hon tjata som vanligt. "Du skulle ha börjat tidigare" "Det tar lång tid att få körkort" "Du skulle ha gått en insensivkurs, det kommer nu ta tre år för dig att ta körkortet" m.m.
Kan hon inte bara fatta att jag inte vill sätta mig bakom ratten på en bil så länge jag är livrädd. Man måste väl få känna sig säker? Annars är det ju självklart att kan blir en trafikfara.

Nu har jag ändå bestämt mig för att försöka, vill gärna ha körkort innan jag börjar plugga. Får väl bli rätt intensivt så jag hinner med det. Ska börja köra lite smått med pappa efter påsk och ta det på min nivå.
Jag har kört litegrann, fast det är ett bra tag sedan nu. Men då hade jag kommit så lång att jag började köra hem från stallet några gånger. Och det gick ju trots allt bra så jag borde klara det.

Kommentarer
Postat av: Mela

Jag försöker också lära mig köra bil nu :)



Sv; Svårt att färklara, men måla med svart på ;)

2011-04-07 @ 20:57:17
URL: http://melfis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0