Dagens ridning

Tog både Stigandi och Rák idag. Jag började med Stigandi då jag skulle vara i paddocken med honom. De blev lite longering/tömkörning samt beröringsövningar. Beröringen gick jättefint, jag gjorde både med händerna, rep och spö. Det som var mest läskigt var spöet men tillslut så gick det fint över hela kroppen. Longeringen gick gallant, en riktigt tacksam häst att träna är han. Lyssnar otroligt bra på kommandon och rösten. Tömkörning gick väl inte lika bra men det var trotts allt första gången.
Rák red jag ut en sväng på, en liten skrittur blev det idag. Gick hyfsat. På vägen från stallet så var det som vanligt väldigt slingrig och krokigt då hon alltid vill vända hem och testar massa. När vi väl tagit oss igenom skogen och skulle gå vägen hem gick det fortare men jag kunde ändå skritta henne i lagom tempo på långa tyglar. Riktigt fin är hon min pärla.


Bilden är inte från idag.

Kommentarer
Postat av: Sanna

SV: Jag pluggar på distans, så på det sättet kunde jag bo kvar hemma. Det har sina för- och nackdelar. Den största nackdelen är att jag blir väldigt isolerad, och att datorn ofta är mitt enda sällskap (förutom familjen (som nu består av mamma och hennes man, eftersom jag är yngst i syskonskaran) och djuren då). För mig hade det varit jobbigare att plugga på det närmaste universitetet, eftersom jag då hade fått lägga några timmar varje dag på att pendla. Så min utbildning valde jag bara för att den är på distans, men jag har insett att det är ett ganska bra val, eftersom de beräknar att det ska finnas typ 3 jobb per person som examineras, så det är ju bra.

2011-04-02 @ 13:04:54
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Natalie

vad är det som inte går bra när du tömkör? :) Kanske kan hjälpa lite så :)

2011-04-03 @ 10:21:18
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0