Det var som jag misstänkte..

Åkte en sväng till stallet på förmiddagen för att gosa med Rák, prova sadel och även få mina arbetsprover vidimerade av en utomstående.
Jag började med att borsta av Rák alla lera och lös päls. vad mycket päls en häst kan tappa egentligen! Jag kände mig som en Rák i vinterpäls efter borstningen. Jag gick igenom henne med både piggborste, sådär pälsborttagnings borste i metall och sen en mjuk borste för att få bor det sista dammet.
Sen var det dags för den spännande sadelprovningen. Den passade på vidden men för lång, vilket jag redan hade misstänkt. Personen som jag köpte den av hade köpt den som en 17" trodde hon men det visade ju sig vara en 17,5".
Så trött jag blir, hade det varit rätt sätesstorlek hade den varit perfekt. Jag som ville vara smart och köpa en begagnad som redan var omvärmd till rätt storlek, men icke! Nu kommer den hamna ute på annons igen.
Om någon skulle vara intresserad så kan ni mejla mig.

Tekna dressyr, 17,5" bomvidd 34 - vid bom
Pris 4800 kr


Fler bilder finns vid seriöst intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0