Känslor

Finns det något mer abstrakt? Känslor kan vara så svåra att ta till sig, förstå och bearbeta. Det finns många olika känslor - glädje, sorg, rädsla, vrede... Att ett begepp kan ha så många betydelser men ändå vara så svår förstått, så ogreppbart. En känsla kan komma och gå precis hur den vill och ibland blir man aldrig klok på den. Det är då man ska lita på sin magkänsla.

Känslor går inte att styra, det är något som bara finns och uppstår vid många olika situationer. En människa kan styra det mest i sin omgivning men inte känslor.
Däremot styr känslor det mesta i vårt liv. Undertryckta känslor kan ge många men i livet, tex sätter sig ilska i käkarna. Får vi inte ut vår ilska i tid kan spänningarna i käkarna leda till att man hackar tänder på nätterna. Det finns även ett samband mellan ilska och hudsjukdomar, det är därför väldigt viktigt att man får utlopp för alla sina känslor.

Känslor kan ibland uppta hela ens liv, en sådan känsla är kärleken. Denna vackra underbara känsla som kan göra oss blind för hela välden. Det enda man ser och tänker på är kärleken själv. Kärlek är något fint och vackert men kan även vara jobbigt och hemskt. Detta är en känsla som kräver mycket omsorg och underhåll.
Kärleken är som en blomma den måste vattnas regelbundet för att överleva.
Jag vågar nog påstå att kärlek nog är det svåraste en människa kan ge sig in i.

Ack så underbart det är med kärlek ändå, en sån underbar känsla (för det mesta). Jag är så hemskt glad att jag har min underbara, fina Andreas ♥ Så otroligt fin är han. Jag vill att vi nu nu nu ska få börja vårt liv tillsammans. Jag längtar så enormt mycket, just nu känns allt så himla rätt! Jag vet inte vad mer jag ska säga..
Känslan har ännu en gång bevisat att det inte finns tillräckligt med bra ord för att den ska bli förklarad.

Jag älskar dig Sven Andreas Eriksson


Kommentarer
Postat av: Sanna

Så fint du skriver!

2011-04-18 @ 21:57:49
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Haha huvva, jag som biter ihop käkarna stenhårt. Måste det vara pga ilska? Elr kan man ha så ändå? Nog för att jag har en hel del ilska och andra känslor i mig, men nog fasen får jag utlopp för dom alltid! ;P

2011-04-21 @ 20:32:07
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0