Planering

Med Efter tio som sällskap sitter jag nu och planerar vår påskhelg. Just nu letar jag efter ett smarrigt kladdkaka recept på äkta choklad. Supermumsigt! Det får nog bli någon slags frukt till också så det blir lite nyttigt. Kanske skivad banan, hallonsås eller blåbärssås.. Choklad passar verkligen med det mesta.

Jag försöker även planera påsklunchen, vad är typiskt för påsk egentligen? Jag tycker det är svårt med högtider att veta vad som är typiskt. Vi hemma brukar oftast äta lite mer typiskt franskt blandat med svenskmat.
Här i Sverige känns det som om alla högtider är samma samma, sill, köttbullar och potatis? Jul- eller påskmust. Förutom att det på påsken är lite mer ägg så tycker jag att jul, påsk och midsommar är rätt lika.
Hur ska ni fira påsken och vad ska ni äta? Är det någon som kanske inte ska fira?

Kommentarer
Postat av: Cia

svenska traditioner ska bevaras! Här ska korv, köttbullar och nubbe hyllas! :D vi brukar ha typ samma mat som på jul, men va gör de då de är så himla gott? :) glad påsk vännen !

2011-04-21 @ 10:54:55
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Natalie

vi brukar aldrig äta någon speciell påskmat, så vi ska äta oxfilé och potatisgratäng :D

2011-04-21 @ 18:39:10
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0