Putsning av ridskor

Imorse ägnade jag mig lite åt välbehövlig putsning av mina ridskor och ridstövlar. När det nu börjat bli så geggigt ute så blir alltid smutisgt så fort. Vatten torkar ut läder så det är bra att vara extra noga med att smörja nu.
Skomakaren som vi lämnade in mina stövlar hos för lite lagning sa att det bästa är minkfett till ridstövlar och ridskor då det är strakt vattenavisande. Jag burkade alltid smörja mina skor med samma läderfett jag använder till tränsen. Vi har dock en burk hemma med minkfett så jag tog det idag. Det är helt klart mycket jobbigare att smörja med då det är tjockt och fast, det bli jobbigt i armarna.
Sedan putsade jag av med en nylonstrumpa så att de blev glansiga och fina.


Mina nya skor till vänster, riktigt nöjd med mitt kap.

Kommentarer
Postat av: SVEA-KARIN

vad roligt!

ser verkligen fram emot våren när alla små föl kommer. :)

2011-04-02 @ 21:22:49
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0