Risotto

Jag tänkte dela med mig av ett gott och mjölkfritt recept som jag lagade här ikväll. Fördelen med detta recept är att det är väldigt lätt att laga och det enda man behöver är ingredienser och en stekpanna.

Risotto med curry och köttfärs.
Du behöver:
1 gul lök
1 msk margarin
1½-2 msk curry
500 gr köttfärs
2 dl långkornigt ris
5 dl grönsaksbuljong (5 dl vatten + buljongtärning)
1 pkt frysta ärtor, majs, paprika (600g)
½ dl finhackad persilja
Salt och peppar
Stek löken, tillsätt curry och köttfärs. Låt det bryna i ett par minuter. Rör ner riset och späd med grönsaksbuljong, låt koka under lock - 25 min. Tillsätt grönsakerna när 5 min återstår. Smaka av med salt och peppar. Strö på persilja.
Smaklig måltid.


Kommentarer
Postat av: NellieB

Vill önska dig en Glad Påsk!!

2011-04-22 @ 10:11:46
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Natalie

jag tycker inte om risotto, men min pojkvän älskar det , så jag kanske ska visa det här för honom :D

2011-04-22 @ 10:39:35
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0