3 saker ni kanske inte visste om Rák

Jenny skrev på sin blogg 3 saker om sin häst Rósa och tyckte att även hennes läsare skulle göra det samma. Så här kommer tre saker om Rák.

♣ När jag köpte Rák var det en hel del som behövde jobbas med. Hon kunde inte skritta (tölt var hennes favoritgångart och fort gick det), hon var livrädd för grenar som rörde vi henne och hon gick heller inte att fånga i hagen det första halv året ungefär, man fick vara två för att klara av det.
Nu kan hon både skritta, gå genom en hel skog utan att drabbas av panik och fångas i hagen.

♣ Hon kan se en hel del spöken, dock är hennes största fobier sprayflaskor och vattenslangar! Sprayflaskor har vi jobbat en del med och det börjar gå bättre.

♣ Hon är väldigt lättlärd och kan en hel del, dock gör hon bara det hon ska när hon själv vill. Tex går det jättebra att stanna bara med hjälp av säte och röst i slutet på ett ridpass men inte i början eller på en utettur!
Hon kan även lyfta hovarna på kommando när man ska kratsa, det är bara att säga upp!

Det kanske inte var superroliga saker men det var det jag kom på för stunden!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Roligt att läsa om! Ni har kommit långt :)



SV: Ja, men krävs det bara lite kliande kommer man lindrigt undan tycker jag ;p



Vi får se till att träna båda två då! Det är så lätt att det inte blir något av det, jag vet ju att jag måste träna för att må bra, men samtidigt är jag så fruktansvärt lat...

2011-08-12 @ 21:40:48
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Åh, sånt är jättekul att läsa om! Ska skriva ner saker om mina hästar med.. :)

2011-08-13 @ 10:27:19
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0