Dagen bara flög förbi!

Jag kan ju börja att säga att trotts min och Ráks 2½ års dag så har jag inte varit i stallet. Inte bra, jag vet! Men jag hann verkligen inte, men imorgon ska hon få sig någon morot och något äpple för att fira och som tröst. Inte för att hon nog kommer vara speciellt ledsen över att jag inte kom och firade idag, men ändå!

Dagen började i alla fall med ett besök från Cia och hennes mamma då allt inför Ráks flytt skulle gås igenom. Det är en hel del att tänka på. Med hjärnan full av förberedelser inför både min och Ráks flytt tror jag nog att den snart sprängs.
Jag fick se början på hennes träningsschema som för övrigt såg väldigt bra ut. Hon kommer till en början få en veckas vila vilket kan vara bra så att fröken vänjer sig vid sitt nya ställe.
Sedan blir det en hel del markarbete, miljöträning och så ska hon vänjas vid en hel del annat som tex sprayflaskor.
Hon kommer att få en trygg tillvaro med 4 fina väninnor och fasta tider. Bra och omväxlande träning i fin miljö samt en och samma ryttare. Hon skulle inte kunna få det bättre min lilla skrutta!

Tack snälla goa Cia och Ulla för all eran hjälp, den har iofs bara börjat... Ni ska veta att detta betyder enormt mycket för mig! Ni har räddat både mig och Rák från en mycket olycklig framtid! Tack snälla ni, vet dock inte hur jag ska kunna tacka er tillräckligt. Jag får klura på detta ;)

Efter att vårt främmande åkt hem bar det av mot Ikea och som bestämt skulle jag köra. Dock ville jag inte köra hela vägen då det är rödljus, massa bilar, en rondell och en mycket skarp kurva för att komma in på Ikeas parkering.
Men vet ni vad som hände? Jo, jag fick köra hela vägen då vi inte hittade någonstans att byta på och jag hade en bil klistrad i baken hela sista biten. Jag klarade det dock rätt bra ändå måste jag säga. Har inte kört alls mycket den sista tiden så jag var rätt skakis och lite osäker. Men vi klarade oss helskinande hela vägen..

På ikea åt vi först lunch innan vi började gå runt och leta efter sakerna jag hade skrivit upp på min lista. Vi hittade det mesta och jag är mycket nöjd. Dock är jag hemskt trött på Ikea då det nog är ca 5e gången vi var där nu på en mycket kort tid.
jag tror nu att jag har allt inför flytt, usch jag börjar bli hemskt nervös! Det är lite sjukt, jag ser både fram emot det samtidigt som jag inte riktigt fattat att jag verkligen ska flytta. Helt sjukt.
Det jag ser fram emot mest är nog när jag gått ur mina tre år och kan komma hem till Rák igen, åka ut på tävlingar och kurser med henne. Min fina fina häst.



Kommentarer
Postat av: Cia

Du komma få de så bra där uppe :D

Kämpa på så ska du se att tiden flyger förbi! :)

2011-08-15 @ 07:15:20
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Natalie

Det måste vara väldigt skönt att veta att en så bra tjej som Cia ska ta hand om Rák, så du får komma hem till en färdig tävlingshäst sen =) och jag lovar att - 3 år går sjukt fort när man pluggar!!! du hinner knappt fundera på att du bor ensam i lgh osv, allt sånt som jag var nervös för löste sig av sig självt såfort plugget kom igång. =)

2011-08-15 @ 07:43:43
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0