Dagens ridpass

Nej, det var nog inte min dag alls idag måste jag säga.. Det blev mest en dragkamp vid ridningen. Rák är så att säga rätt seg på att stanna så jag övade start och stopp. Sedan skulle jag köra lite övningar men damen kan bli rätt stressad när hon inte förstår och samtidigt vill göra sitt bästa, det blir bara kaos! Jag försökte med lite sidförande, vilket hon kan, problemet är att jag vill ta ett steg i taget men det vill inte lilla Rák. Utan hon tar ett steg åt sidan och vill sedan direkt fram, det hon verkligen behöver är att lära sig att vänta på nästan signal. Hon har lite för bråttom ibland.

Får se vad jag hittar på för något imorgon, har lite brist på idéer just nu. Ska ta och läsa igenom om bakdelsvändning igen och försöka mig på det! Jag skulle verkligen behöva en tränare, det känns lite hopplöst ibland.. Dock är det ju ingen idé nu då hon snart ska flytta.

Kommentarer
Postat av: Linda

Såna dagar har alla, jag känner igen det där just att hästen har lite för bråttom och ska ta betydligt mer steg än man bett om.



När jag tränade framdelsvändning med Fifa for hon runt fler steg fort som satan.. så det måste även vi träna på.. suck jag vill också rida =/



Känner man på Fifas rygg är den INTE jämn hela vägen.. så det blir nog mer ryggbehandlingar för hennes del...suck..

2011-08-03 @ 21:15:43
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: cia jonasson

såna dagar kommer ibland tyvärr.. men de bruka mest vara en dag som e motigt sen är de ju mer härliga dagar än jobbiga så man överlever de små svackorna ^^

2011-08-03 @ 22:08:48
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

såna dagar har vi alla vännen =) det är bara att kämpa på och försöka igen imorgon!

2011-08-04 @ 08:29:40
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Alla har vi sådana dagar. Tur att de brukar gå över snabbt! :)



SV: Man tackar! Jag är rätt förtjust i det själv också :)



Ja eller hur? Rósa var ömsom skräckslagen, ömsom nyfiken på vattenslangen men hela tiden väldigt skeptisk.



Skönt att sprayflaskor börjar gå bra för er :) Rósa brr sig inte nämnvärt om dem, men vi har ju annat att träna på istället ;)

2011-08-04 @ 10:00:12
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0