Dagens ridpass

Vi gav oss ut på en skrittur med en kort sträcka tölt då jag visste att Rák skulle bli glad av att få komma ut och inte bara vara i paddocken! I Början på turen gick det bra, hon var pigg men lyssnade. Sedan när vi kom en bit blev hon allt mer taggad då hon vet att vi brukar springa på vissa ställen. Lite svårt hade hon för att ta det lugnt och vila i steget, det blev mer supersnabb skritt med turbon på! Jag undrar hur man egentligen stänger av den där turbon!!
Jag försökte med att lura henne och vänta tillbaka bortåt och se om hon ville lugna sig då, men icke! Det gick lika fort ändå. Jag lyckades få henne lugn kortare sträckor och fick påminna rätt ofta om att hon skulle gå i lugn takt. Men jag är nöj och det är härligt att se min flicka så glad och framåt igen. Så som hon tog i och sköt ifrån i stegen så kan jag så gott som friskförklara henne. 



Ps: Imorgon kommer ytterliggare en överraskning, håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Cia

jag och mamma satt och lyssnade när hon skrittade och man hör faktiskt att hon sätter bakbenen under sej, hon går helt rent och är inte lika tung i stegen! Bra jobbat!

2011-08-09 @ 07:18:08
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0