Dagens ridpass

Nja, det gick väl inte helt bra. Rák kändes omotiverad och lite loj, hade ingen direkt vilja. Det kanske beror på massagen, kan vara träningsverk?
Jag hade tänkt köra lite bommar idag men då paddocken är översvämmad använde jag mig av vattnet istället. det fick Rák till att lyfta på fötterna och det bästa var att hon ville gå på torrt gräs så då var hon tvungen att ta ut i hörnorna! Det gör hon aldrig annars i trav, så det var bra.
Vi höll dock inte på länge i paddocken, jag bara kände av henne lite. Sedan tog vi en sväng upp på vägen där vi travade och töltade lite, sedan skrittade vi hem i ett lugnt(!) tempo. Så troligen var hon lite öm idag och kände inte riktigt för att ila på i sin vanliga fart.

Jag avvaktar och känner på henne imorgon, annars får jag kontakta massören igen och höra.
Vad tycker ni att jag ska hitta på under morgondagens ridpass? Kanske en lugn skrittur? Och någon kort sträcka med fart för att känna på henne? Eller kan jag köra på som vanligt?

Jag masserade även på hennes spända bakbensmuskulatur och det gillade hon inte riktigt, det gör nog ont. Får se om det försvinner med mer massage annars ska vi undersöka vidare.

Just det, hon har börjat sätta vinterpäls nu och är redan en liten gosig björn! Pälsen är alldeles mjuk och mysig :)

Kommentarer
Postat av: Cia

enbart skritt tur, hon måste få varva ner

2011-08-11 @ 20:50:05
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

Rósa var precis likadan idag!

Ta det lugnt i morgon, en skrittur låter som en bra idé :)



SV: Jag tror nog jag ka göra så då, och investera i ett par skyddsboots :)



Jag tror det kommer bli jättebra med flytten och förhoppningsvis blir relationen till din familj bättre då också.



Jag märker av mina fotleder mest hela tiden, ondast gör de när jag gått och stått mycket så klart, men de värker i princip hela tiden :S Det värsta är att de börjar kännas i knäna nu med, i synnerhet när jag rider, bara för att fotlederna inte kan avlasta så jag borde verkligen träna mer!

2011-08-11 @ 21:05:38
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

När Bellas massör elr ET gjort något spec. typ låst upp SI-leden elr annat, (inte vanlig massage), så brukar dom ordinera typ skritt för hand första dagen, skritt uppsuttet andra, och jogging tredje.

2011-08-11 @ 23:07:41
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Natalie

säger samma sak som dom andra, konstigt att inte din massör sa till dig hur du skulle rida. det brukar som sagt vara endast skritt i tre till fyra dagar efteråt =)

2011-08-12 @ 07:56:03
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0