Ráks nya hem

I morse runt kvart i tio startade vi hemifrån och åkte till stallet för att lasta Rák. Lastningen var inga problem alls, hon stod kanske och tvekade i en halv minut men sedan var det bara rakt på, riktigt skönt. Resan gick bra och varade endast i 25 minuter, jag kan säga att Rák såg rätt förvånad ut när vi redan stannade och lastade ur efter så kort tid. Sista hon åkte blev det hela 8 timmar, lite skillnad!

Hon skötte sig i alla fall väldigt bra, dock blev det inget direkt ståhej tråkigt nog. Hon går nu i paddocken till en början och kommer sedan släppas in med de andra. De kan nu än så länge stå och nosa på varandra genom staketet.
Jag har fått rapport om att dagen har gått bra och att hon efter en lång stunds betande äntligen hälsade på Dimbrá som länge och väl stod och väntade på att få hälsa på den nyanlända. Dock tyckte Rák att maten var mer intressant, mitt lilla matvrak!

Det känns faktiskt rätt tomt redan fast än det inte har gått så lång tid. Frågan är nu hur jag ska klara mig utan häst? Rák och jag har kommit väldigt nära varandra de senaste veckorna och vi kom även väldigt långt i träningen. Vi hade börjat bilda ett team. Jag hoppas att den känslan kommer tillbaka när jag kommer och hälsar på, samt att hon kommer bli glad att se mig.

Lite bilder från dagen..

Packar in det sista i bilden

Lastning

I transporten

I sitt nya hem, hon står i paddocken just nu.

Min flislisa

Några tittar lite nyfiket..

Dimbrá och Rák hälsar


Ráks enooooorma box, hon lär gå vilse! Snacka om prinsessbox, två krubbor och en vattenho för att dricka och en för fotbad ;)

Dags att säga hej då, mysstunden kom inte med på bild men varade inte särskilt länge heller. Rák tyckte det fick räcka med endast ett kort farväl då gräset var så gott. Eller så kanske hon var sentimental och ville tänka på annat?
Ignorera min fina "pose"

Vill ni följa Rák utveckling på närmare håll kan ni läsa Cias blogg, självklart kommer jag också att uppdatera här.

Kommentarer
Postat av: Cia

Haha "fotbad" xD Får väl koppla dit slangen så hon kan bada fötterna ;)

Hon verkade gilla sin box iaf :D

2011-08-21 @ 21:53:49
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Tycker lite synd om dig som måste skiljas från Rák men hon kommer säkert få det bra :) Du kanske kan hämta henne framöver? OM ekonomin tillåter?



Sv: Ja men det är inte lätt att bo hemma när man själv är vuxen. Det är helt förståendeligt att du blir psykgalen haha.



Oj de var en bit hemmifrån, jag har dock bara, hmm, 13-14 mil? Så jag kan ju fara hem när jag vill, tar bara 1,5 timme att åka. Hur blir det med pojkvännen :)?



Jag anser att man är duktig om hästen och ryttaren gör framsteg :)

2011-08-21 @ 21:59:11
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Elina

Vilken härlig box hon fick! :)



Tråkigt att behöva skiljas från henne nu. :/



SV: Jag ska försöka prata med hyresvärden nu i veckan, se om det går att byta portkod eller nåt. Jag som både är mörkrädd och rätt bra på att skrämma upp mig själv är ganska skärrad nu.



Jag hoppas verkligen att det inte händer igen!

2011-08-21 @ 22:12:13
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, det här måste jag ha missat ;o



Är du hästlös nu? :(



Så trist att skiljas från sin bästa vän, man får se det positivt, hon har kommit till ett jättebra hem nu :)

2011-08-21 @ 23:03:41
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Natalie

ååh, jag tänker på dig vännen! jag vet att du kommer klara det här! <3 du kommer ha fullt upp sen när skolan börjar!

2011-08-22 @ 07:49:33
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: evelina

vilken härlig box, hon kommer säkert få det bra (som många andra oxå skrivit), men förstår att det känns lite jobbigt. Tänker på dig.



Kraaaaam <3

You got mail ;) hihihi.

2011-08-22 @ 20:37:12
Postat av: Linda

Kommer bli lite tråkigt att du inte har Rák hos dig :(



Sv: Ja det är ytterst sällan hon visar trav haha, tänk om jag hade fått hennes travshow hos veterinären den där gången på film eller bild, det var sååå snyggt :)

2011-08-22 @ 21:02:43
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Dynur är mammas häst. Han är stor och svart. Den silversvarta vi köpte heter Silfri, Silver till vardags. Det är mammas mans häst och de håller på och lär känna varandra och har det roligt tillsammans....

Dimma var jätteirriterad i hela munslemhinnan. Dessutom hade hon gångar i tungan, så den såg liksom krackelerad ut.



SV2: Tack så mycket! Det är nyttigt att se bilder. Jag inser att jag borde korta tyglarna litegrand....



SV3: Det ska nog bli tävling för oss i höst.... och snart blir det faktiskt clear round i dressyr, eftersom jag var lite vågad och anmälde oss idag :P

2011-08-22 @ 21:50:19
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Sv till Evelina:

Ja, hon har fått en riktigt stor och härlig box så hon kan sträcka ut sig åt alla håll.

Tack för ditt stöd!

Jag har inte fått något mejl än :(

Kram

2011-08-22 @ 22:23:15
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken fin häst =)

2011-08-23 @ 12:55:08
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förstår att det känns tomt. När kommer du kunna hälsa på henne?



Vilken enorm box! Tänk om alla hästar hade så mycket yta att röra sig på inomhus :)

2011-08-24 @ 14:52:02
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0