Träningsmål

Jag ska faktiskt försöka ta tag i detta med träning på riktigt nu har jag bestämt. Jag måste börja träna kontinuerligt för att stärka min rygg, vissa dagar tar den verkligen kål på mig!
jag har försökt flera gånger nu att ta tag i träningen, höll ett tag på med lite stretch/yoga plus stykeövningar det rann dock ut i sanden efter ett tag.
Var sedan hon sjukgymnast och fick ett träningsschema, det rann också ut i sanden. Dock kände jag ju att jag helt klart blev bättre i ryggen med träning.
jag började även att gå på corepass en gång i veckan från i höstas till nu i våras och vet ni vad som hände när sommaren började och jag hade fullt upp? Jo, det rann ut i sanden det med!

Men nu så, jag ska verkligen försöka. Har bestämt att försöka lägga upp träningen på detta sätt.
♣Träning varannan dag
♣Variera med jogg(simning vintertid), styrketräning samt yoga/stretch. Får se om jag tar och köper mig ett gymkort och går på något pass en gång i veckan med, det återstår att se.

Än så länge har det gått rätt bra och imorgon är det dags för jogg, hoppas verkligen att vädret är på min sida!

Hur gör ni för att må bra i kropp och själ?

Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson - Tävla om en Lá Kim hoppluva hos mig

sv: nu har ja länkat dom med :)

2011-08-09 @ 14:03:13
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh jag skulle också behöva träna, mer för att få fastare kropp och få bort lite extra hull, inte för att jag är tjock men njaaa jag har nog ätit lite väl mycket godis haha.

Jag tränade mycket förr, sprang varannan dag och styrketränade varannan dag, åt ordentligt med riktig mat inget skit.



Jag blev piggare och gladare av detta, dock ska man ta sig dit att BÖRJA och jag känner verkligen motstånd till det nu..



Sv: Ja det är så härligt att det går åt rätt håll! Haha ja vi får se om hon får någon mer fart eller om det är mest studs och bus som kommit fram, jag vill gärna inte sitta på en rodeohäst!!



Ja tragiskt med Summa, det sista man vill höra..=/ Gullig du är som stöttar där med.



Du och jag verkar vara inne på samma spår för tillfället, skola, nytt hem, träning o.s.v

2011-08-09 @ 14:29:53
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: På hööks, den är väldigt bra för det är hål för luggen, men nr jag var där sist och skulle köpa en ny var det slut även hos tillverkaren, så skynda dig om du vill ha en!



Det går inte att bromsa hästen med fötterna, haha :p Jag brukar göra precis likadant, speciellt när jag försökte ta mitt körkort, men har insett att bromsen på hästen sitter inte där :p Vad bra :) En annan sak jag tänkte på var att det var så konstigt att din häst inte travade hela tiden, men jag är ju van vid Guffi som travar jämt om han får bestämma :)

2011-08-09 @ 15:57:19
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag har tänkt att börja ut och jogga lite :) Ska börja idag ;)

2011-08-09 @ 17:10:59
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Ja han är en guldklimp jag aldrig vill förlora, och det är du med <3 :)

Haha sötis, du är fin.

2011-08-09 @ 18:07:24
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Jenny

Väldigt bra initiativ! Hoppas du lyckas hålla igång det :)

Jag känner igen det där med att det lätt rinner ut i sanden, själv borde jag verkligen försöka stärka musklerna vid fotlederna på läkares inrådan men det blir sällan av :/

2011-08-09 @ 18:40:04
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Det är härligt att träna! Bra att du tar tag i träningen, det borde jag göra med..



Jag brukar köra löpning varannan dag och styrka varannan dag. Ibland blir det även både styrka och löpning på samma dag som avslutas med ridning. Då är man ganska öm i kroppen efteråt.. :)



SV: Han är verkligen mysig!



Haha ja, det är ganska lätt att få blackout ibland. Med mer styrka kommer hon bli superfin ju! :)

2011-08-09 @ 20:42:18
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0