Ensam är inte stark

Nej, ensam är man då inte något vidare stark. Usch jag känner mig väldigt väldigt liten just nu, hade helst av allt bara velat krypa upp i mammas trygga famn.
För en stund sedan gav sig min Andreas iväg upp till sitt igen efter att ha varit här och hälsat på. Det blir så mycket värre när man har fått vara med någon från familjen, all längtan gör sig påmind.
Det är väldigt tomt och tyst här nu utan honom men om mindre än två veckor är han i alla fall tillbaka. Då ska vi fira minijul ihop då vi inte kommer att fira jul tillsammans. Just nu känns det dock som en halv evighet dit, hoppas tiden kan gå ytterligare lite fortare nu!

Ensamhet kan vara skönt ibland men ibland väligt ensamt! Jag har alltid varit väldigt familjekär men det är först nu jag verkligen märker vad min familj betyder för mig. Jag hade så väldigt gärna kunnat få plugga närmare hem, det hade nog fått mig att få bra mycket bättre.
Jag har ju valt detta då utbildningen känns bra och jag förhoppningsvis kan nå mina drömmar med hjälp av den. Jag försöker verkligen vara stark men det är då inte alltid så lätt.  Att sedan missa tre år av sin familjs liv och Ráks liv och utveckling känns inte vidare bra. Jag älskar min underbara familj och ska verkligen NJUTA så fort jag får komma hem igen till dem, om exakt 15 dagar!
Förhoppningsvis kommer det att kännas bättre sen så fort Andreas flyttar hit, jag längtar!

Det har blivit en väldigt massa tråkiga inlägg det senaste, men detta är ju min blogg och jag skriver det jag känner så nu blir det så här. Jag försöker ju även få in en hel del annat som kanske kan vara roligt att läsa så jag hoppas att ni ändå fortfarande tycker om min blogg. För jag tycker då om er, mina läsare!

Kommentarer
Postat av: Elina

Åh vad jobbigt! :( Jag kan också känna mig ensam ibland, men jag har tur som "bara" har 20 min hem till min familj och hästarna. Men det måste ju kännas skönt att få åka hem till familjen om 15 dagar! :)



SV: Ja, dem är verkligen bra roliga! Han såg eller hörde säkert människan innan mig, och det är så skönt att han är så pass trygg att han inte blir rädd av att möta någon i mörkret. Det var riktigt läskigt, jag blev livrädd ju!

2011-12-04 @ 22:30:43
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

När flyttar han? Du får hitta på massa roliga saker att göra så att tiden går fort:D



Sv; Ja jag vet dom är pyttesmå! Men hittade en från electrolux idag på maxi. Den ska klara av 2,7kg men var bara på 550W. Får se vad länge den håller.. Ville inte lägga flera tusen på en ny nu för jag drömmer om en diskmaskin;) Och jag klarar mig inte utan en assistent:P

2011-12-05 @ 20:59:13
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: Ja precis. Kommer ha med mig dessa på Gbg horse show. Om du kommer dit så kan du ju se dem live :)

2011-12-05 @ 21:33:21
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Jenny

Precis som du skriver är det din blogg och den får innehålla det du vill, klart vi läser den ändå, ibland måste man få gnälla lite :) Förstår att du känner dig ensam, tyvärr vet jag inte riktigt något som skulle kunna få dig att må bättre, annat än att du i alla fall får fira jul med familjen sen. Bit ihop och kämpa på vännen!

2011-12-06 @ 21:18:45
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0