Flera intressen gör det svårt att välja

I förmiddags tittade jag igenom de olika utbildningarna som finns på Mälardalens högskola, mest för skoj. Dock hittade jag en väldigt intressant utbildning som nog hade kunnat passa mig perfekt, nämligen kandidatprogram i miljövetenskap. Typiskt att jag inte hittade den utbildningen förra året, jag har till och med behörighet för den!

Det är verkligen inte lät att ha två stora intressen, inredning och miljö. Jag hade gärna velat studera båda! Fast det finns ju några hakar, jag kan inte studera i 6 år (jag måste skaffa jobb och barn inom rimlig tid) samt så kostar det en hel förmögenhet.

Denna utbildning hade nog kunnat vara riktigt intressant men det är nog ändå lite för mycket teori för min smak och för mitt psyke. Tentor är nog inte riktigt min grej, men är man intresserad så går det nog betydligt lättare.
Finns det ingen utbildning som både inkluderar inredning och miljö?! Det gör väl i och för sig min utbildning lite grann, jag kommer att läsa en kurs som heter Recycle design, men den handlar nog mest bara om att göra något nytt av återvunnet material.

Beslutsångest är mitt mellannamn. Tur att jag redan valt, för jag tänker då inte byta utbildning. Tror jag?!

Kommentarer
Postat av: Elina

Beslutsångest är också mitt mellannamn. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill bli när jag blir stor. Har alltid varit inriktad på att bli sjukgymnast, men nu har tankarna återigen gått mot Hippolog. Blir galen!



SV: Hehe ja, vi får göra det!

Nä, det är ingen film som jag rekommenderar. Har fått sova med lampan tänd några nätter i rad nu efter att ha sett den filmen. Usch!

2011-12-09 @ 12:25:07
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Jag hoppas också att han kommer till ett bra hem, och att han blir såld ganska snart.

2011-12-09 @ 15:16:02
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Svar: Verkar inte som så :/ Mountain Horse tillverkar dom inte längre utan har ersatt dom med en annan modell, men dom är så dyra och dom har jag inte råd med just nu :(

2011-12-09 @ 15:59:04
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0