Tålamod är en fiskares bästa vän

Som Lottas pappa brukar säga. Dock i mitt fall så är tålamod en säljares bästa vän, då det kan ta hiskeligt lång tid att få sålt sina saker. Fast är man en skicklig säljare så går det.

När jag var hemma i november nu så fick jag i alla fall sålt min sadel, ett halv år tog det! Ett halvår är faktiskt vad det tagit i genomsnitt att sälja mina sadlar jag haft, det kanske till och med gäller allt jag sålt när jag tänker efter. Det gäller att inte ge upp och ge med sig. Det finns oerhört många där ute som ska hålla på och pruta en väldigt massa hundralappar men ge dig inte, rätt köpare dyker allt upp! Fortsätt bara att sätta ut annonser med jämna mellanrum utan att fega ur på priset så kommer någon tillslut att nappa!

Kommentarer
Postat av: Samanta - en blogg med fokus på Islandshästen!

Skönt att du fått sålt den nu då! :)



Tålamod är dessutom något vi hästmänniskor måste ha för att vi ska göra oss förstådda bland hästarna, och få den respekt vi kräver.

2011-12-06 @ 12:43:40
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Vi tror inte det. Den är gammal och köpt för 5000kr och nu har vi lagt ner 5000kr på bärgning och att laga den efter besiktningen, och när man lagat en bil för mer än man köpt den kanske det är dags att skrota :/ Min stallägare sa att några av deras busschaufförer cyklar året runt dit ut med vanliga däck så jag vet inte om jag ska byta eller inte.



Varsågod :) Hoppas redovisningen gick bra också!

2011-12-06 @ 17:51:52
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Nej det har vi inte :( Morr!



Fast just nu har jag egentligen inte råd, men får jag något jobb så kanske :) Så jag sparar massa pengar på att cykla, känns skönt :) Jag har aldrig provat cykla när det är halt, eller jo, en gång på våran när jag skulle till en kompis i skogen och isen på deras väg inte hade smält än :P

2011-12-06 @ 18:27:37
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Sanna

En av böckerna vi har i kommunikationsteori är skriven av en som heter Fiske, så jag läste givetvis att tålamod var en Fiskes bästa vän... Lite pluggskadad :P



SV: Fía är beräknad att föla någon gång runt första maj. Det är nervöst!

2011-12-06 @ 18:28:25
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0