Första inlägget

Nu har jag då flyttat till en islandshästgård med ca 70 islandshästar.. Efter min första natt i stugan sitter jag nu och äter frukost i. Vid kvart över nio blir jag hämtad för att bli körd till stallet.. Det är rätt halt på vägarna ännu så jag kan inte cykla..

För vilken hästtokig tjej som helst skulle det nog låta som rena drömjobbet att få jobba på en stor gård med massor av islandshästar men för mig känns det inte alls så just nu.. Jag vill bara hem, det är det enda jag tänker på och gråten är inte nära..
Jag har ju bott själv tidigare så det är ju inte det utan jag hade verkligen vant mig vid att bo hemma nu.. Att nu helt plötsligt befinna sig helt själv på främmande mark är väldigt svårt.

Stugan jag bor i har väl en del brister också, kylskåpet får det knappt plats något i, spisen är två enkla kokplattor vilket iofs fungerar bra men "köket" är dåligt planerat så det bli inte helt bra ändå.. Stugan är mer anpassad för övernattning med frukost..

Jag hade planerat massa god mat inför flytten men nu har jag ingen lust alls att laga mat på man inte bli sugen på det av att kolla på en otroligt smala bänk som utgör köket... Usch vad negativ jag känner mig.. men det är ändå här jag kommer spendera mest tid, i stugan. Jag hoppas att det kommer kännas lite bättre när jag kommer till stallet.

Vi får se hur det fungerar denna veckan, annars får jag väl åka hem om det blir för jobbigt.. Jag saknar min mamma riktigt mycket också! ♥
All personal här är jättetrevlig vad jag märkt hittills men kan det överväga min hemlängtan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0