Produktiv dag

Idag lyckades jag hinna med allt jag ville få gjort! Jag började med att baka två sorters bröd och sedan brownies. Allt blev riktigt lyckat. I jäspauserna passade jag på att ta mig an min älskade fleecevante som jag har fasat så att laga då den hade en hel del hål men idag tog jag äntligen tag i det! Hålen invändigt lagade jag genom att lappa över med mörkblå fleece som jag hade. Vanten är även förstärkt i handen med mockaimitation och som tur är hade jag svart mockaimitation hemma. Jag ritade av tummen och klippte sedan ut i tyget, klippte två exemplar så det blir extra starkt. Sedan vändsydde jag ihop, vrängde och gjorde en snygg stickning längs med kanten. Just nu är det bara nålat på vanten, får se om jag orkar sy fast det till Sverige värsta bilförare ikväll..

Packning fortsatte jag även att ta tag i, kollar igenom hela huset då mina saker finns utspridda både här och där i olika förråd. Jag kom väl inte så värst långt men en bit på väg..

Sen vill jag även berätta om halstäcket i fleece jag har sytt till Ráks fleecetäcke, har inte sytt fast de än dock då jag vill prova först men tror det kan bli riktigt snyggt. Jag har även fodrat min luva med fleece till min overall, blev riktigt bra tycker jag!
Som ni kanske märker är sömnad något jag tycker är riktigt roligt! Här nedan följer lite bilder på det jag gjort..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0