Sadeldjungel

Jaha, då var jag där igen. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Nu är jag inne lite på Lippo Iceland, vet dock inte mycket om den då det är svårt att hitta fakta.
Så här står det på Timotej & Andresen.

En modern islands sadel som är en kombination av flatback och dressyr. Kortare bossor och underkåpor vilket gör den till den nättaste islands sadeln på marknaden. Bommen är tillverkad av stålförstärkt trälaminat och stoppad med syntetull. En mycket prisvärd sadel.
Storlek: 17"
Bomvidd: Medium wide, Wide
Art nr:
1461 - Svart MW
1462 - Svart W




Anläggningytan vet jag är 43 cm men sen är frågan om hur bred bommen är. Om någon har en sån här sadel hemma så tveka inte att skriva en kommentar om hur den är!

Sen återvänder ju alltid tankarna till Tekna Dressyr då alla säger den är så himla bra. Jag har glömt lite hur den är att sitta i. Tur jag ska till Eurohorse mässan så jag kan prova sadlar där! Ska bli riktigt spännande att se vad jag kan komma fram till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0