Tidigt tidigt..

..vaknade jag idag, eller ja inte så tidigt kanske men tidigare än vad jag räknat med.. Klockan kvart i åtta slog jag upp ögonen och var klarvaken. Jag har gått upp denna tiden hela veckan så kroppen var väl van. Trotts att jag sov väldigt oroligt i natt lyckades jag vakna tidigt. Jag har drömt en otroligt massa konstigt och även vaknat ett antal gånger.
Jag hade helt velat sova en timme till men valde att gå upp när jag ändå var pigg. Annars brukar det bli så att om man väl somnar om blir man bara mer trött sen.
Just nu tittar jag på Nyhetsmorgon och ska väl snart äta frukost. Sen gäller det att packa klart inför hemresan.

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: Min häst är het men samtidigt väldigt känslig och är lite rädd om nacken. Med vanligt träns (remont) böjer och vrider hon nacken när jag tränsar, vilket hon inte gör på samma sätt med detta, och hon tycker alltså det är bekvämare på så sätt. Eftersom hon är så känslig i munnen är hon svår att rida för hon lätt "knäpper av" och går bakom handen och är jättesvår att få fram till handen så hon tar stöd på bettet. Med detta (samt novabett som jag testar nu) knäpper hon itne av lika mycket och då blir hon enklare att rida och spänner sig inte lika mycket i musklerna och ryggen. Med det så studsar hon inte lika mycket och blir inte lika stressad. Kortfattat. :P Har en ganska speciell häst, som du kanske märker.



bettet ligger väldigt stadigt i munnen vilket jag gillar väldigt mycket. ska köpa ett likadant till min unghäst! undrar du något mer är det bara skriva så ska jag försöka svara :)



ha en bra dag

2011-02-27 @ 13:38:51
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0