Upprörd..

Efter att ha tittat klart på andra delen av Uppdrag granskning om Ikea är jag mer upprörd än någonsin.. Jag fattar inte hur en man som trycker så på att Ikea är svenskt och ska kopplas till Sverige egentligen inte har något själv med Sverige att göra.. Borde inte han också ta sitt ansvar för Sverige, betala sin skatt här och få Sverige att gå runt och öka sina inkomster.. Ikea är ju inte ens ett svenskt företag, kan inte ett enda företag få vara helt svenskt i dagens samhälle?
Ingvar som har så otroligt många miljoner har råd att ha Ikea hemma i Sverige. Det måste ju kosta en hel del att ha igång alla de olika företagen i de olika länderna för att slippa betala så mycket skatt... Varför blir man bara snålare och snålare ju rikare man är?
Ikea går ju fruktansvärt bra, jag tror inte att det kommer finnas brist på pengar hos Ikea. Flytta hem Ikea till Sverige så vi Svenska verkligen kan få vara stolta över vårt SVENSKA Ikea.

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva utan babblar bara på om det som poppar upp i huvudet just nu.. Jag har bara en väldigt konstig känsla i magen och är bara upprörd..

Är det någon mer som sett programmet? Vad säger ni om det?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ja man blir ju rätt upprörd.



Men å ena sidan så gör han inget fel enligt lagen (konstigt nog då pengar försvinner helt skattefritt ur sverige) .. men å andra sidan så är det moraliskt fel. Alla borde va med och betala välfärden i Sverige. Om han nu flyttat utomlands så ok, det är fult att bara göra det för att slippa betala skatt men de kan man ju egentligen inte säga så mycket om eftersom det är hans val att bo vart han vill. Ändå tycker ja det är fel.



Men de sämsta är ju som sagt att det förs ut pengar ur sverige genom ett kryphål som blir skattefria.

2011-02-02 @ 20:48:21
Postat av: Sanna

På tal om att flytta företag så berättade morfar för mig för ett tag sedan att det varit tal om att bygga ett till GeKås närmare norrland, inte helt okej enligt min mening! Jag tror detta skulle skada mer än hjälpa, jag tror anledningen till att GeKås är så framgångsrikt är att det bara finns på ett ställe, att det blir som en upplevelse och utflyckt att åka dit, att det är unikt! Vad säger du?

2011-02-02 @ 22:02:16
URL: http://daybydayfoods.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0