Dammsuga tvättmaskinen

Nu kanske det låter väldigt konstigt att dammsuga en tvättmaskin men det är faktiskt väldigt effektivt när man vill få den helt ren.
Igår tvättade jag Ráks eksemtäcke. Innan jag la det i tvättmaskinen skakade jag det noga och kollade om det fanns hår på vilket jag trodde de inte fanns. Jag la in täcket i maskinen och tvättade. När tvätten var klar och jag tog ut täcket märkte jag ju att små små hårstrån hade suttit på täcket vilket jag inte hade lyckats se.
Jag gjorde då en extra sköljning för att få ut så mycket hår som möjligt men det fungerade inte. Då försökte jag istället torka rent med papper men det var ju i stort sett omöjligt pappret gick bara sönder. Att försöka få bort alla blöta hårstrån för hand var i stort sett omöjligt då de var så små. Jag kom då på den smarta idén att om jag låter tvättmaskinen torka kan man sedan dammsuga bort håren. Det fungerade faktiskt väldigt bra! Så det kan jag verkligen tipsa om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0