Regn och slask!

Vad hände med den fina vinter som vi äntligen fick tidigt i år? Idag har det varit en plusgrad och spöregnat hela dagen lång, snart ser man till och med marken igen där det är skottat! Jag hoppades ju att vintern skulle hålla i sig till i alla fall mars! Och imorgon ska jag leda en 3 timmars tur, det lär ju inte bli så kul att varken rida eller fika i regn och slask.
Något positivt är ju att jag ska få rida min älskade flicka för första gången detta året och hon lär vara pigg! Hon ska även få prova sin nya röda fina grimma och den nya nosgrimman jag köpt då hon lägger käkarna på sne, biter tag i bettet och töltar iväg i sitt eget tempo! Det slog mig nu plötsligt att detta kanske är ett tecken på att något inte är bra eller så är det bara fräckhet. Hon har blivit lite fräck det senaste, försöker äta under ridturen, står inte still när jag fixar och försöker äta från stallbacken också. Det märks i alla fall att hon blir mer och mer självsäker!
Om det är någon som vet vad hennes beteende med bettet kan bero på så får ni gärna kommentera.

Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Jaha.. vad knepigt :s



Japp hon har en bomändringsmaskin. Men när du köper Tekna så beställ en i rätt storlek på engång, är mitt råd. Jag gjorde så + fick en omvärmning på köpet.

2011-01-08 @ 21:24:37
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Cia

du borde be nån kolla på hennes tänder, när hästarna lägger käken på sne och biter tag i bettet kan bero på irritation i munnen. Och om hon inte lyssnar på dej kan det helt enkelt vara brist på förtroende.

2011-01-08 @ 22:22:24
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0