Underbara dag!

Solen hade idag äntligen hittat tillbaka och lyste fint på den lilla snön som finns kvar på backen. Imorgon har jag hört att det ryktas om snö och det vore ju inte helt fel. Fast då får det allt komma en 10 cm i alla fall. Annars så kommer snön bara lägga sig tunt över isen och sen kommer det vara livfarligt att vara ute och gå då man inte ser isen.
Jag passade i alla fall på att vara ute och gosa med Pollux idag, han är verkligen en väldigt fin katt, så otroligt söt! Och det roliga med honom är att hans teckning är helt symmetriskt förutom att hans det på hans ena baktass är lite svart. Jag har nog tyvärr ingen bra bild på honom så man ser exakt och det är heller inte det lättaste att ta en då han hela tiden rör på sig!

Nu har det ju ett tag sedan jag bloggade här så ni kanske undrar vad jag har haft för mig? Jag har helt enkelt inte haft inspiration till att blogga. I tisdags var det även mammas födelsedag och Emanuel för hemma för han hade studiedag.Så jag och han hade fullt upp med att förbereda lite roliga saker tills mamma skulle komma hem. Vi bakade muffins med hallon i och sen gjorde vi ledtrådar och gömde paketen så hon fick gå en presentjakt. På kvällen var vi på Jensen's bofhus och åt, mycket gott!

Igår var mamma ledig. Då hon fyllde jämt i tisdags skulle hon egentligen varit ledig på sin dag enligt ett avtal på hennes jobb. Detta visste hon dock inte om så hon tog ledigt igår istället. Vi hade då en mysig mor och dotterdag. På förmiddagen åkte vi till stallet, jag red och mamma följde med och gick med sina stavar. Efter en timme i djupsnö var mamma ganska så mör i kroppen. Rák hade dock väldigt mycket energi kvar men skritt turen var väldigt nyttig för henne. Hon behöver lära sig att ta det lugnt ibland också!

Idag har jag mest pysslat lite inför min flytt, jag tvättade Ráks eksemtäcke och sydde in en eksemhuva. Jag tittade även lite på ett fleecetäcke som jag ska sy en halsdel på men kom fram till att jag måste prova det på Rák först.

Det var väl i stora drag hur mina senaste dagar har sett ut.

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Jag är inte 100% säker men jag tror han är korsning mellan tinker & appalosa :)

2011-01-20 @ 22:13:45
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har du en islandshäst? :D

2011-01-20 @ 22:53:23
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: håller med, hon har ett otroligt fint uttryck :D

2011-01-21 @ 10:15:03
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0