Valet och kvalet

Igår åkte mamma, pappa och jag till en islandshästgård i närheten av Marstrand för att träffa ägarna och se hur det ser ut då jag kanske ska jobba där. Hela stället var väldigt fint och alla i stallet var väldigt trevliga! På gården finns hela 70 islandshästar i varierande ålder och färg!

Jag fick veta en hel del om gården, hästarna och massa om avel då den ena ägaren är väldigt avelsintresserad.
Jag fick besöka gården som är en herrgård och fick även höra en del historier om gården. Sedan åkte vi även en bit bort från gården för att se hur jag kommer att bo om jag tar jobbet. Allt verkar väldigt bra och jag tror jag skulle kunna trivas och lära mig en hel del.

Nu återstår det bara att välja om jag vill jobba där eller om jag vill flytta upp till min älskling. Jag vet att jag skrev för några dagar sedan i ett annat inlägg om att jag nog kommer att satsa på vårt förhållande men en sådan här chans lär jag aldrig få igen. När jag väl börjat plugga kommer jag inte ha så mycket tid för hästar och inte när jag pluggat klart heller. Jag hoppas att jag och Andreas kommer att kunna flytta ihop när jag börjar plugga och då kanske inte han vill sen att jag ska jobba och bo på en gård när vi väl har börjat bygga upp vårt liv tillsammans.

Jag har bestämt mig för att göra en lista med för och nackdelar och sen ska jag försöka välja vad det är jag vill göra. Jag ska även skriva ner lite frågor som jag kommit på i efterhand för att klartgöra några frågetecken.

Ni som läser får gärna skriva synpunkter på vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Cia

jag är mest nyfiken på vad som kommer hända med rák?

2011-01-16 @ 16:36:47
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Cia

ska försöka förklara så gott jag kan ^^

du skrev att du inte kommer ha så mkt tid för hästar under och efter plugget och tänkte då på vad som kommer hända med rák? ska du sälja henne då eller nått?? :P

2011-01-16 @ 17:26:31
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Älskling

Om valet står mellan att du ska bo på en hästgård nu eller senare när vi bor med varandra så är det klart du ska välja gården nu ;)



Men allvarligt..Om du tycker att det är en chans i livet som du inte kommer att få igen och som du verkligen vill göra så ser ja hellre att du tar den än att inte ta den. Jag vill inte att du flyttar upp till mig och sen går och funderar och ångrar att du inte tog jobbet på gården. Vi får vara tillsammans när jag flyttar ner.



Men, det är fortfarande upp till dig att bestämma..



Puss

2011-01-16 @ 17:53:06
Postat av: Alexandra

Svar till Cia:

Självklart ska jag behålla Rák!

Hon kommer nog stå på Madkullen till en början med fölet sen kanske hon får flytta ner till mig där jag pluggar beroende på hur mycket plugg det är.

Jag kommer göra mitt yttersta för att inte behöva sälja för det har jag inga planer på alls.

Skulle jag inte ha tid kanske jag får hitta en fodervärd som kan ta hand om henne och träna henne.

Är du intresserad av att köpa? ;)

2011-01-16 @ 18:27:35
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Svart till Älskling:

Nej, valet står inte mellan att bo på hästgård nu eller sen. Det står mellan nu eller aldrig.. Jag tror faktiskt att jag kommer ta denna chansen då jag verkligen behöver den! Jag ska mejla mina sista frågor och sen bestämma mig!



Puss

2011-01-16 @ 18:31:23
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Cia

ne men kan bli fodervärd ;)

2011-01-16 @ 18:37:54
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Alexandra

Svart till Cia:

Jag hör av mig om det skulle bli aktuellt! :)

2011-01-16 @ 18:50:31
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter som en jättestor chans! Men om det var mitt beslut hade jag förlitat mig på min kära magkänsla, den brukar välja rätt :) <3

2011-01-16 @ 21:05:30
URL: http://maidenly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0