Vatten över huvudet?

Det blev ganska många bloggtävlingar idag så nu ska jag istället berätta om något annat nämligen mitt projektarbete som jag gjorde förra året. Eller rättare sagt - påbörjade!
Som rubriken avslöjar kan man ju börja undra om jag kanske inte tog mig lite vatten över huvudet? Mitt projektarbete som jag valde att jobba med var nämligen att bygga en helt egen soffa till vårat vardagsrum. Jag gjorde palnritnigar, rita upp den i 3d i Sketchup och började sedan att bygga den. Det var dock lite svårare än väntat!
jag fick göra om ritningen ett ex antal gånger för att justera så den lättare skulle passa in i verkligheten och även lättare att bygga. Jag blev klar med första delen efter en rätt lång tid då vädret inte alltid tillät mig att jobba på soffan. Eftersom jag jobbade med den utomhus var jag rätt beroende av vädret. Nu under hösten gjorde jag även klart del två på soffan.

Soffan består av fem stycken delar, mitten delen och de rundade yttersta delarna är kvar. Mittendelen är den svåraste och jag vet faktiskt inte om soffan kommer att bli fullständig någon gång. Det återstår att se!
Just nu har vi den lilla delen av soffan på övervåningen som en fåtölj och den stora delen står nere som en liten soffa.
Det fattas lite finjusteringar på dem bara, benen ska slipas och tyg ska sättas på kanterna annars är de klara.

Igår när vi var en sväng på Ikea hittade vi nackkuddar som vi länge har velat haft. Jag har sökt på nätet för att hitta något lämpligt men inte lyckats men igår när vi såg dessa så dröjde det inte länge innan vi hade plockat på oss tre stycken! De var perfekt, precis lagom stora.






Jag har tyvärr ingen bild på hur hela soffan skulle ha sett ut på denna datorn men jag lovar att lägga upp en när jag kan!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Blev väldigt fint med de kuddarna!



Men de är ju bra att du stöter på problem under arbetet, då lär du dig tills nästa gång.. hmm.. om du nu bygger en soffa igen :P Fast de kan ju va bra lärdom till andra arbeten också så klart :)

2011-01-17 @ 01:09:44
Postat av: Alexandra

Ja, jag tycker också att kuddarna blev bra! :)

Man lär sig av sina misstag som det heter ;)

2011-01-17 @ 10:25:30
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: aw tack så mycket. :D



Lycka till o bloggtävlingarna. :)

2011-01-17 @ 11:14:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Josefine

SV: Fast det står ju antingen ull, latex eller luft på de bättre märkena. Dessutom ser man det väldigt väl när man stoppar om sadeln, vad den innehåller.



Jag tror inte ett känt, bra märke skulle riskera att stoppa sina sadlar med annat än det som sägs och det som är skonsamt för hästen. :-)



Sen känner man hur välformade och jämna bossorna är på bättre sadlar, samt hur stoppningen är. Jämför man med märkeslösa/skitsadlar är skillnaden enorm.

2011-01-17 @ 19:27:10
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar på din kommentar ; en "vanlig" stor häst, 151 cm, brun med världens gulligaste bläs! ska dit nästa måndag igen, kan ta kort då :)

2011-01-18 @ 16:09:44
URL: http://livetenligtnatalie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0