Äckligt varmt!

Igår var det verkligen äckligt varmt, helt olidligt! Usch vad jag längtade till vinter och snö just då.. Till råga på allt hade jag och A bestämt oss för att rida då med. Behöver jag ens säga att det var en plåga?
Det var HUR mycket insekter som helst också. Som om det inte räckte med alla insekter så brände jag mig även på axlar och i nacken. Det svider rätt bra nu!

Jag skulle gärna byta ut alla äckliga bitande och irriterande insikter mot stora äckliga håriga spindlar. Och då är det verkligen illa då jag verkligen är livrädd för spindlar!
Nej fy för blinningar, hästflugor, bromsar och allt vad de heter. Ett tag hade vi en jättestor flygande insekt runt oss, den så ut som en fluga och var säkert närmare 5 cm! Rák gillade den inte alls, hon är väldigt könslig mot insekter.

Förra året funderade jag på att köpa ett ridflugtäcke, hittade ett för 99kr men köpte det aldrig. Fungerar det? Någon som har provat? Funderar starkt på att köpa ett i år om det fortsätter. Flugspray är ju totalt värdelöst också, typ ingen som hjälper.. Någon som vet någon VÄLDIGT bra?
Tacksam för all hjälp, tipsa på bara!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Jag köpte ett flugridtäcke förra året på rea, använde det inte alls........... idag när vi skulle rida var det massor av broms redan när vi hämtade hästarna i hagen och då kom jag på!!! Flugridtäcket!! La på det och hade en härlig tur utan allt för mycket irritation från min häst. Kommer helt klart att använda det igen, min häst misstyckte verkligen inte och det var inte ivägen vid ridningen. /Lena, Västerås m Islänningen Kolan

2011-07-17 @ 21:44:38
Postat av: Alexandra

Hejsan Lena!

Jag vet inte om du kommer kika in här igen, men svara ändå.

Tack så jättemycket för din kommentar! Jag ska allt ta och kika efter ett sådant täcke.

Får se om vädret kommer bli bra igen bara, just nu är det mest regn hela dagarna.

/Alexandra

2011-07-17 @ 21:55:38
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0