Första dagen på "sommarjobbet"

Vilken dag.. Jag sitter nu med en kopp te och ska ta och vila min lite efter att jag uppdaterat er.
Min morgon började med rejält halsont och jag var rätt hängig. Dock kände jag mig lite bättre efter lite frukost, saltvattengurglande, "förkylnings-tabletter" och ipren+alvedon.
Inte nog med att jag är sjuk så skulle även A åka här ifrån. Det var inte helt lätt att hålla tårarna borta! Det blev inget långt farväl då jag redan var sen till stallet. Jag tycker verkligen inte om att behöva säga hej då till min älskling, vi vet heller inte när vi kommer att ses igen..

När jag väl lyckades masa mig iväg till stallet kändes det rätt bra förutom att näsan började rinna som bara den och har fortsatt hela dagen. En rad nysattacker har jag också fått, så jag har nog åkt på en ordentlig förkylning.
Jag är dock väldigt tacksam över att få vara ganska pigg ändå. Dagen klarade jag trotts allt av förvånansvärt bra men känner nu att jag är ganska så slut.

Ridlägret började med fika plus informationsmötet för alla ridlägerdeltagare och föräldrar i morse klockan 9. Sedan hjälpte jag till med en tur på en och en halv timma innan det var dags för lunch. Efter det behövdes inte min hjälp mer så jag red Rák en gång till för att prova clicken också i padocken. Mer om den kommer i ett annat inlägg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0