Jag skulle vilja hissa

ärliga personer! Det finns allt för gott om folk som lägger ut annonser om tex hästprylar och sedan säger vad som helst för att få sålt.
Jag hade dock tur och råkade inte ut för en sådan person denna gång.
Som jag tidigare nämnt har jag funderat lite kring en svängd gjord liknande denna, jag mejlade därför på en annons.
Då jag inte visste om den skulle passa frågade jag först om jag kunde få prova, vilket gick bra. Jag kunde få den hemlevererad och behövde bara betala frakt tillbaka sedan om den ej skulle passa.
Jag chansade dock och frågade igen om hon först kunde hjälp mig att med hjälp av bild bedöma om gjorde skulle kunna passa Rák. Hon har själv använt gjorden på sin häst som var alldeles för bukig innan så hon vet vilken häst den passar på.
Hon bedömde dock att Ráks mage inte sluttar tillräckligt för den, utan skulle trycka ojämnt. Detta ärliga svar är jag väldigt tacksam för och slapp på så sätt slösa pengar på den. Dock hade hon ju kunnat lura mig ganska lätt och på så sätt få sin gjord såld. Tänk vilka bra människor det finns där ute ändå.

Så nu fortsätter funderingarna, kanske denna skulle passa?

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Hej! :) Javisst kan jag hjälpa dig, dock tror jag inte mitt svar är till sån stor hjälp.



Min häst har oxå dåligt sadelläge så jag har provat olika gjordar, sadlar osv. Men inget har fungerat. Har varit sugen på tixerant-gjorden, men nja. Skulle inte betala så mkt, och sen kanske den inte funkar (som jag hört av vissa att den inte gör).



Nu glider inte mina sadlar fram så att det stör, ej heller att gjorden klämmer eller så. Så vi nöjer oss helt enkelt med det vi har ändå.



Kan tyvärr inte hjälpa dig. :-(

2011-07-12 @ 18:28:32
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Cia

SV; mina är helskodda och är underbara! Har ett par likadana fast i blått ^^



Är ute efter en likadan nosgrimma fast i grön ist för röd :P Tips mottages gärna!

2011-07-12 @ 19:02:43
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jag har en Otto schumacher-gjort till henne, den är inte svängd. Innan hade jag en svängd men den gjorde ingen skillnad.



Javisst kan jag mäta där, ska bara komma ihåg det oxå! Ska dit imorgon :)

2011-07-13 @ 10:49:38
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Elina

Såna människor är underbara! :-)



SV: Han är jättesöt! ;-) Fortsätt träna så ska du se att det går att ha henne lös! :-)



Färgen var skitsnygg på sadeln, jag brukar inte gilla brunt läder men det där var snyggt!



Jag förstår att du vill testa 36a innan köp. Det finns ingen i närheten av dig som har en sådan då?



Det är jättesvårt med ridning, ena stunden vill man sluta och lägga ner allt och nästa stund vill man aldrig lägga av med hästarna!



Hoppas det går bra med henne! Hon är kanonfin ju!:-)



SV 2: Kan ordna bilder ikväll troligtvis! Vet inte riktigt hur breda dem är men absolut kan jag ordna bilder på både ryggarna o sadeln så du ser hur den ligger! :-)

2011-07-13 @ 11:45:50
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0