Nu är det bestämt || 3

Alla inblandade är nu upprättade så det är nu fritt fram för mig att berätta för er. Som jag tidigare nämnt ska Rák ut på lite äventyr. Hon ska nämligen flytta nu i slutet på augusti, till ingen mindre än min kära vän Cia! Hela 22 km bort kommer hon att flytta, inte direkt långt med andra ord. Det känns otroligt skönt att det är någon jag känner också!

Det ska faktiskt bli otroligt skönt att Rák ska få komma bort lite. Turridningen har varit bra på det sättet att det fått henne att lugna ner sig en del, inte vara så rädd för saker och ting samt att det har varit bra för mig då jag inte alltid kunnat rida henne.
Dock har det varit bra till en begränsad mängd. Nu behöver hon bort för att få tillbaka sitt lugn helt och hållet, hon blir bara stressad av att ha massa ryttare på ryggen.
Hon kommer att bli tränad och förhoppningsvis även tävlas av Cia. Det ska verkligen bli jättespännande hur min lilla skrutta kommer att utvecklas. Jag tror verkligen hon kan bli en flott häst med rätt ryttare då hon har kapacitet.
Jag lägger all min tillit på Cia då jag vet att hon är en duktig ryttare och hon kände direkt vad Rák behövde träna mer på.
Sen hoppas jag verkligen att Rák kommer komma ihåg mig och inte tro att hon är helt övergiven.. Jag vet i alla fall att hon får det bra och det är huvudsaken!

Detta innebär  tyvärr att det inte kommer att bli så mycket hästprat på min blogg. Jag hoppas ändå att ni mina kära läsare kommer vilja följa mig ändå. Självklart kommer jag att uppdatera om hur det går med Rák och ni kommer även kunna läsa på Cias blogg om ni är nyfikna.
Istället kommer ni att få läsa om mitt nya liv som student i en ny stad med nya kompisar.

Frågan är bara, hur är det att inte ha en häst att rida?! Undrar om jag överlever?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ojj!! Ska du sälja din häst?? :O Lycka till iaf. kram

2011-07-17 @ 17:17:01
URL: http://thelittleponygirl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad spännande! Hoppas allt går bra och att Rák ska trivas! :) Du kommer nog ha hästabstinens, men då är det ju bra att du "bara" har henne utlånad, då vet du ju att du får tillbaka henne :) Hur länge är det tänkt att hon ska vara borta?

2011-07-17 @ 17:25:18
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Vad skönt att allt löst sig! Man överlever utan häst, men man brukar få en rejäl abstinens. ;-)



SV: Jag hoppas verkligen att vi får simma tillsammans snart igen, det är så kul! :-)

Sadeln är verkligen skön! Min rygg gör inte lika ont längre, och jag vill aldrig hoppa av när jag sitter i den!



Ryggen ska vara färdigbehandlad men som kiropraktorn sa; det räcker med att hon halkar till och sen är ryggen förstörd igen och behandligen måste påbörjas på nytt.. :-( så jag ska testa galoppen denna vecka och riktigt analysera, fundera och se vad det är som gör att hon blir så spänd i fattningen.

2011-07-17 @ 17:44:30
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Okej :) hur länge ska hon lånas ut??



Ska skriva dagens blogg snart..nästa inlägg!!

2011-07-17 @ 18:02:01
URL: http://thelittleponygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0