Planering av lägenhet

Har suttit idag och fyllt i planritningen med mina egna möbler, jag tror att jag kommit fram till hur jag vill ha det nu.
Jag hoppas verkligen att jag kan få lägenheten ommålad då jag verkligen inte gillar den där gula färgen, den kommer skära sig rejält mot alla mina turkosa saker.

Lägenheten kommer nog bli rätt mysig när jag fått in alla mina saker, det kommer kännas mer hemtrevligt då. Jag har funderat ut om det är något mer jag skulle behöva och kom fram till att en vikvägg nog kunde bli fint att ha för att skärma av sängen lite mer då den kommer att placeras vid hallen.

Planen från början var att bygga en vikvägg samt en sicksackhylla, dock har jag kommit underfund med att jag inte kommer hinna detta. Jag kommer endast att bygga hyllan, en vikvägg som jag gillar har jag hittat hos Ikea. Tänkte även se om jag kan hitta någon fin golvlampa, runda kuddar som jag kan ha som armstöd i min soffa, gardinstänger samt rullgardiner.


Bildkälla

Bildkälla

Bildkälla

Bildkälla

Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sådant här är så kul att planera! :) Rackarns att du också råkat ut för en gul lägenhet bara. Vår är gultapetserad i ALLA rum och jag tycker inte speciellt mycket om gult i inredning och det skär sig väldigt mycket med alla våra möbler men jag har inte orkat måla eller tapetsera om :3



Vi har två sådana där papperslampor i lite annan modell som du gärna hade fått om du hade vägarna förbi ;)

2011-07-28 @ 14:01:52
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Cia

Sv; Dimbrá är så olik heidi en häst kan va,de har samma färg men dimbrá är så lik gríma både på utseende och sätt så när man ser de 2 tillsammans ser man verkligen att de är mor och dotter

2011-07-28 @ 18:18:14
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Haha ja gud vad jag kikar ¨på möbler och inredning, det är så kul, dock inte för plånboken!



Sv: Jag hoppas också det blir bra nu, får hoppas på magkänslan igen, men hitills har det ju varit rätt :)

Sakna hösten? Jag har nog missat en del?

2011-07-28 @ 19:12:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Cia

Sv; haha jo många tycker de är lika pga färgen men Dimbrá är en kopia av gríma exitör mässigt så man ser ganska snart att hon inte är så lik heidi iallafall ^^

2011-07-28 @ 19:14:08
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0