Sälja?!

Helt plötsligt när jag skulle köra hem slog denna tanke mig som en blixt från klar himmel. Jag har aldrig kunnat tänka denna tanke innan utan att bli ledsen.. Att sälja Rák, är det lösningen just nu? Det går inte bra känner jag, hon är stel, hispig och lyssnar inte bra alls. Det är tråkigt att rida turer och jag kommer ingenstans i min ridning. Sedan så har hon börjat gnägga väldigt mycket på senaste tiden, hon som aldrig brukar gnägga. Det verkar vara Magni som lockar, hon förstår ju inte bättre än att hon inte kan få något mer föl.. Eller, vad vet jag.. Det är nog inte fölet som lockar iofs. Allt är också väldigt dyrt med häst.. Jag vet faktiskt inte om jag orkar hålla på mer.. Funderar på att lägga ut en annons och kolla intresse på henne.

Det behövs som bekant en ny sadel och pengarna finns inte riktigt samt att det är sjuuuuukt jobbigt att hitta en bra sadel. Hittar jag någon som passar bland dem jag lånat hem får jag annonsera ut om byte med min Tekna..


Imorgon blir det i alla fall inget jobb då jag är ledig och Rák ska skos.. Får se om jag ändå åker en sväng för att testa någon mer sadel så jag hinner prova alla innan de ska tillbaka på fredag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad tråkigt att du känner så :( Men samtidigt måste du ju tänka på ditt eget välbefinnande och känner du att du skulle trivas bättre utan häst än med just nu kanske det är bättre att sälja... om du inte kan tänka dig att låna ut på foder eller så? Hoppas du fattar rätt beslut i slutändan, oavsett hur det blir.

2011-07-11 @ 20:25:28
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Cia

tycker du ska tänka igenom de där ordentligt, jag tycker de vore bäst om du lämnade henne här då hon kommer vara i goda händer (man har ingen koll på en häst man har sålt.. jag vet de allt för väl..) Och om du känner att du inte kommer nånstans med din ridning måste du be om hjälp. Men som sagt.. innan du bestämmer dej för att sälja är rák välkommen hit så kan du ta en rejäl funderare! Har ju sett fram emot att ha lilla rák här då jag tror att ett miljö ombyte vore bra för henne nu!

2011-07-11 @ 20:59:09
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Elina

Vad tråkigt att du känner så! :-( Men man ska lyssna på sitt hjärta, och följa sina känslor. Hoppas verkligen allting löser sig för dig och att du fattar ett klokt beslut! Hon är ju så himla fin, din Rák!

2011-07-11 @ 22:21:29
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

det är ju jättetråkigt att du känner så alexandra vännen :( men ibland är det tråkiga den bästa lösningen , samt det klokaste beslutet. jag finns här dom behöver prata <3

2011-07-12 @ 08:04:01
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Men.. det är ju inte hästens fel om det är så? Låter som att grundridningen brister. Tar ni hjälp av någon tränare? Om ja, då kanske det är dags att testa en ny ifall ni inte kommer någon vart.

2011-07-13 @ 11:01:09
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0