Sea band

Sanna bad om att få en liten rapport om hur jag har tyckt att seaband har fungerat. Jag kan ju börja med att säga att det inte var helt lätt att förstå hur man egentligen skulle ha på sig dessa band.
Det stod att bandet skulle vara tre fingerbreddar ner på handleden vilket jag förstod men sedan blev det krångligt.
Så som jag uppfattade det skulle..
- Den vita pluppen sitta rakt nedanför pekfingret
- på bilden visade de att pluppen var mitt på handleden, alltså mitt nedanför långfingret
- sedan stod det även att pluppen skulle vara mellan två senor. När jag kände efter hittade jag en sena mitt på handleden och en längst ut på handen alltså mitt nedanför lillfingret.
Hur dessa beskrivningar ska gå ihop vet jag inte. Man måste nog ha en himla konstig hand. Eller är det jag som fattar helt fel?

I alla fall, på vägen upp hade jag pluppen mitt på handleden. Det verkade dock inte fungera helt bra, jag kände mig lite lätt illamående efter ett kort tag framför datorn.
På hemvägen valde jag att prova att sätta nedanför pekfingret som det stod som första beskrivning och det verkade faktiskt fungera bättre, jag kände bara en liiiten svag känsla av illamående. Det är dock svårt att säga hur bra det egentligen fungerar efter endast två försökt.
Vi åkte en hel del på motorväg också vilket innebär relativt rak väg.



Inte jättebra bilder..

Edit: Jag har fått det hela om bakfoten. Efter att ha läst mer noga förstår jag nu. De menade pekfingret som man mäter ut anståndet med. "Mitt under pekfingret hittar du p6-punkten. Och känner man efter ordentligt finns det en till inte sena bredvid den stora senan som är mitt på handen.
Ja, så värst lätt vet jag inte om deras beskrivningar var..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för rapporten! Tar gärna en till när du hunnit prova dem lite till :D.

2011-07-25 @ 22:35:00
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0