Utomhusdag

Hela dagen spenderades i stort sett utomhus och jag har även försökt tänka på att inte stressa utan ta var sak i sin takt. 
Dagen började som tidigare nämnt med en tripp till stallet. När jag kom hem var det lunch och sedan ut för att börja med lite nya projekt.
Mitt första projekt är som jag tidigare skrivit i bloggen att bygga en hylla. Idag slipades alla hyllplan klart och väntar nu på att få lite hål borrade. Detta kommer dock inte utföras av mig utan av min kära pappa då allt jag gör oftast blir snett!

Projekt nummer två som påbörjades idag involverade mitt soffbord. Detta soffbordet såg inte allt för snyggt ut, det är ett Ikea bord från serien Lack i björkfaner. Jag köpte det begagnat för ett antal år sedan och det var nu i dagsläget rätt repigt och fult.
Då jag ska ha med mig det när jag flyttar kände jag att det var dags att måla om.
Idag har jag hunnit med att slipat samt grund måla det. Tanken är att det ska bli vitt. Jag funderar dock lite på om det kan tänkas bli lite väl vitt men det återstår att se. En lösning är ju att skaffa mig en löpare att lägga på så det bryter av lite!

Projekt nummer tre som kommer att inledas nästa vecka förhoppningsvis innebär att bygga en egen expedit hylla, en sådan som finns att köpa på Ikea. Jag blev så himla sugen på att köpa mig en men de är rätt dyra och sen så skulle den bli lite för lång. Lösningen är då att bygga sig en egen! Ska bli riktigt spännande.

Förutom att vara ute har det även hunnits med två omgångar bakning. Första omgången blev det ciabatta bröd som åts upp till lunch och andra omgången blev det pizza till middag. Recept på i alla fall ciabatta brödet kommer att komma upp inom en snar framtid.


Före

Med grundfärg

Är ni nyfikna på hur hyllan ska se ut?


Bild lånad från blocket. En sådan här hylla vill jag pyssla ihop. Lådor och så får jag nog köpa i så fall.

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Ja det är riktigt tråkigt :( Men jag hoppas verkligen hon kan få ha det riktigt kul med nya ägaren! Tack så mycket <3

2011-07-30 @ 01:54:39
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Jenny

Spännande med snickerier! Nu blev ju jag med sugen på att ta fram hammare och spik, men det är knepigt när man bor i lägenhet, helst ska man ju ha något garage eller så att hålla till i. Att måla om är alltid kul, helt plötsligt får man en helt ny möbel! :)



SV: Det funkade riktigt bra! Rósa verkade trivas bra med det bettet i alla fall och så var det skönt att slippa nosgrimma och inte behöva oroa sig för att bettet ska råka åka igenom om man tar ett ledande tygeltag (vilket det brukar bli en del av när vi rider ut själva eftersom damen har mycket egna idéer om var man kan gå och inte :p).



Du får tänka på att du inte är ensam om at börja i ny skola på ny ort, det är nog fler som gjort som du :)

2011-07-30 @ 10:49:00
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Oj, så duktig och flitig du är!

2011-07-30 @ 12:57:42
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Cia

Sv; ja Gríma har ju sån charm! Och världens sötaste bambi ögon ^^

2011-07-30 @ 17:56:35
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

SV: Skriv i din blogg :)

2011-07-30 @ 18:35:38
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Cia

Sv; Jadå ^^ filmade även en del :D

2011-07-30 @ 18:37:45
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0