Vila sig i form..

Det brukar väl fungera? Eller i alla fall att vila sig frisk, jag ska ta och försöka sova en stund nu strax.. Det är dock inte så lätt när man har en miljon tankar om sadlar i huvudet och försöker finna en lösning på denna eviga gåta. Helt plötsligt dyker det upp något nytt i huvudet som jag måste googla på. Jag är rätt inne på att testa en svängd gjord nu i alla fall och se om det fungerar. Dock är de marginellt böjda vilket göra att skillnaden på sadelgjordläget inte blir så stort.. Det är verkligen inte lätt.. Alla tips tas tacksamt emot!
Vad har ni för sadelgjordar? Tror ni läder fungerar bättre än syntet?

Ps: Jag kommer svara på era kommentarer så fort jag orkar!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad kul att du gillade tipset =) Jag har en fälla uppsatt nu och den fungerar verkligen jättebra .



Ja jag har ägt en globus clic.Hästen växte dock ur den och den sadeln såldes faktiskt till en islandsryttare =)

Jag gillade den.Dock får man titta lite extra på just globus sadlar så de verkligen är korrekt sydda och inte inte på något sätt skeva.det händer att de är det redan från fabrik om man har otur.

Jag tycker clicen var en trevlig sadel som var värd sitt pris .trevlig läderkvalitet osv.Hör gärna av dig igen om det är något mer du undrar över =)

mvh/Q

2011-07-12 @ 15:17:05
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

ang sadelgjordar har jag de flesta i läder faktiskt. jag upplever de som stadigare än syntet.jag har bland annat en anatomisk gjord från Amerigo som Peter Menet har utvecklat. Den har bland annat en liten magplatta som tryckfördelar över bukmuskeln och är smalare på sidorna för att undvika att armbågen går i gjorden.

Den har hängt med i över 10 år nu och är precis lika fin som när den köptes in.

Har köpt en liknade som var billigare för jag gillar verkligen just den modellen och hästarna trivs bra med dem.funkar precis lika bra som ovanstående tycker jag.Nu pratar ju jag då givetvis dressyrgjordar.Långgjordar har jag lite allt möjligt av.

mvh/Q

2011-07-12 @ 15:25:59
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

läder är det bästa enligt mig =)

2011-07-12 @ 19:29:49
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag tycker ju om läder bäst, och inga skavande kanter ska finnas. Jag tror de är absolut skönast för hästen. :)

2011-07-13 @ 10:52:28
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0