Havreglass?

Någon som har provat havreglassen från Oatly? Jag är som vanligt lite rädd att det ska smaka alldeles för mycket havre. Jag har inte riktigt vant mig vid smaken.
Jag vill helst att man bara ska känna vaniljsmaken.
Hur är havreglassen? Är konsistensen som vanlig glass? Är den mycket dyrare än "vanlig" glass?

Jag vet att när jag köpte vaniljyoghurt från Yosa blev jag väldigt besviken. Konsistensen var inte alls rolig, liknade mer gelé, smaken var väl rätt okej har jag för mig men jag kunde inte alls äta det. Nej, det var ingen hit!

Jag funderar på att prova göra egen havreglass, det borde väl gå? Bananglassen jag gjorde igår är ju med mejeriprodukter, (vilket jag iofs kan äta en liten del av men vill helst hålla mig ifrån så jag slipper få eksem) smakar riktigt mhycket banan så då borde väl inte havresmaken kännas så mycket. Jag får prova att göra en minisats och se :)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: ja precis :) det är ett vanligt aachen, från jacson, där remmen går upp igenom nosgrimman och sen ner igen genom den, istället för den vanliga flärpen

2011-06-09 @ 11:26:55
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag föredrar tofulineglassen, men sen de gjorde om oatlys så är den också helt okej. Den är något hårdare i konsistensen jämfört med tofuline, och blir rinnig direkt när den smälter. Jag tycker nog inte att den smakar så mycket havre.



Yosa är väldigt tjock och konstig. Alpros vanilj är bättre. Carlshamns nya 0,75 liters förpackningar är helt okej. Där har jag mest ätit den naturella, tillsammans med äpple och kanel.

2011-06-11 @ 21:57:48
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0