Arkitektprovet

Jag har precis kollat in årets arkitektprovs uppgifter och kan meddela att de inte är helt lätta! Den första uppgiften är att man få en pusselbit som är tagen från ett pussel med motivet av en stad.
Runt denna pusselbit ska man sedan göra tre olika teckningar. den första ska visa vad man ser för något när man står i sin stadsmiljö, andra bilden ska visa hur sin stadsmiljö kan se ut i fågelperspektiv och den sista bilden ska vara på sin stadsmiljö i genomskärning. Alla bilder ska göras i svartvitt, manuellt och pusselbiten ska vara svår att urskilja.
Detta är endast första delen i arkitektprovet, det känns ju lite som om man måste vara ett geni för att klara av detta eller ha gått någon tidigare konstnärsingenjör skola eller liknande. Man ska väl gå i skolan för att lära sig? Nån chans borde man ju få om man vill uppfylla sin dröm om att bli arkitekt och kanske inte är så konstbegåvad?

Jag gjorde arkitektprovet för 2 år sedan tror jag och då kan jag inte minnas att det var så svårt eftersom jag lyckades att utföra det.
På denna sida hittar man arkitektprovet som jag gjorde år 2009 och efter ett uppgiften är presenterad hittar man även vad de som kom vidare fick göra under provdagarna för att försöka ta sig hela vägen. Jag har skummat igenom uppgifterna lite men helt seriöst måste man verkligen vara ett geni för att lyckas, uppgifterna är ju hur komplicerade som helst!

Jag har i alla fall strykt arkitektprovet och arkitekturprogrammet från min lista över intressanta utbildningar nu.. Tror endast jag kommer göra ett arbetsprov och det är till Eskilstuna, informationsdesign som jag mest är intresserad av.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Får hoppas att de går superbra med att komma in i Eskilstuna! Men du är så pass duktig så de ska inte va nå problem älskling ;) Puss

2011-03-05 @ 01:40:58
Postat av: Alexandra Björsell

Jag hoppas också att det går superbra att komma in där! Annars vet jag inte vad jag gör.. Helst vill jag stoppa tiden, rida massa och sen plugga :)

2011-03-05 @ 11:03:19
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0