Föl...

Hur gör man egentligen? Hur tar man hand om ett föl? Nu börjar frågetecknen hopa sig, jag vet inte hur man gör!
Det känns väldigt tråkigt att inte kunna rida Rák snart och sen ett halv år fram eller hur länge det är man inte kan rida. Hur ska jag göra sen när jag flyttar och ska plugga? Kan jag ställa Rák någonstans, ska jag ensam försöka uppfostra ett föl?
Som om det inte räcker med massa beslut jag måste ta så kommer det ännu fler beslut nu..
Frågan är ju också om pappa kommer fortsätta betala försäkring och eventuell stallhyra för Rák, sen tillkommer ju också utgifter för fölet.. Det som är mest troligt blir nog att jag kommer få sälja fölet.. jag kommer inte kunna ta hand om två hästar samtidigt som jag kan plugga. Jag vill ju gärna ha Rák hos mig i den stad jag ska plugga. Fast det kommer ju inte bli med en gång, jag måste komma in i skolan och lära känna staden först. Men sen kanske nästa år mot vårkanten.
Jag får försöka klura ut något bra. Nu ska jag ägna mina tankar åt lite annat, nämligen ett arbetsprov.

Kommentarer
Postat av: Sanna

SV: Tack så mycket. Han är så go, lille Askur!



Kul att hitta lite fler bloggar där man kan läsa om islandshästar!!!

Jag ville inte heller ge upp hästen när jag skulle börja plugga, så jag valde att plugga på distans....

2011-03-01 @ 14:27:41
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Båda hundarna är Australiska terrier :D

2011-03-01 @ 14:28:20
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Therése

Hejsan!

Jag är övertygad om att du kommer att lösa den uppgiften galant. Ska inte Rák gå hos Paula tills fölet e fött i alla fall? Det blir väl bra med lite fölkompisar och så med.... sen kan du väl fundera vidare på det så småningom...

Det löser sig.



Mvh Therése

2011-03-01 @ 21:55:53
URL: http://www.gravelid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0