Hemsk natt

När man är sjuk brukar ju mardrömmen vara feber. En natt med feber är ju hemskt lång! Det känns som om den aldrig tar slut. I mitt fall har jag inte haft någon feber utan natten började med att jag inte kunde andas genom näsan. Så jag fick försöka inhalera massa Oleum Basileum på en pappers näsduk, när det väl släppte i näsan kom nästa problem, rethosta!
Usch, hosta är verkligen det värsta jag vet. Det gick verkligen inte att ligga ner, varje gång jag andades in började jag hosta också. Drack massa vatten som inte hjälpte. Till slut fick jag gå ner till köket för att se om jag kunde hitta något som kunde hjälpa. Det enda jag fann var en gammal hostmedicin från 2009 som jag inte ville prova. Jag fick försöka med citron halstabletter istället vilket faktiskt hjälpte till slut. Jag fick helt enkelt sitta upp och sova i natt och eftersom jag var så slut efter gårdagen och början på natten med hosta så var det inga problem..
Idag tänker jag dock be mamma köpa mig en hostmedicin så jag kan få sova i natt!
Ja, roligare nätter har man ju varit med om.. Idag känner jag mig i alla fall piggare så ska försöka göra klart en hel av arbetsprovet.

Kommentarer
Postat av: Lisa (:

Sv: Vad skönt, då är det inte bara jag som är seg, haha ;) Okej, ja då kan förstå om det inte är så bra. Ja precis, som mjukisbyxor eller tights , superskönt :)!

2011-03-24 @ 13:56:52
URL: http://islandsheestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0