Mekaniker

Jag och lillbrorsan har varit mekaniker hela eftermiddagen och försökt att få ordning på min moppe.
Det vi gjort är att vi har bytt:
♣ luftfilter
♣ bränslefilter
♣ tändstift
♣ insugsslang
♣ motorolja
♣ växellådsolja
♣ bromsolja

Problem som finns nu är att det gnisslar när jag bromas, moppen får för mycket bensin så tändstiftet sotar igen och bromsen tar inte/luft i bromsen.
Detta ska vi försöka fixa så snart som möjligt.

Edit: Det ska stå att det gnisslar när jag gasar, inte när jag bromsar...

Kommentarer
Postat av: Cia

Ni får nog ställa om förgasaren och kolla så att de är rätt tändstift, kan vara så att den är för varm. ( svårt att förklara).

att bromsarna inte tar kan också va miljoner saker, antingen så är de läckage, eller så måste du spänna bromsvajern osv..

2011-04-01 @ 06:46:41
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Cia

Sv; jodå jag kan del om mopeder och övriga fordon ^^

2011-04-01 @ 12:24:32
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0