Ny bekantskap

På ridskolan idag fick jag mig en ny bekantskap, jag blev nämligen tilldelad Stigandi! Jag hade aldrig ridit honom innan men kände av honom lugnt i padocken och märkte snabbt att detta inte skulle bli några problem. Tölt träningen var dock en utmaning då han har väldigt stark trav, men det var inga problem! Jag kämpade på med drivning och förhållningar/eftergifter och vips så gick han där i både ökad och långsamt tempo tölt. Och vilken tölt han har när den väl kommer! Jag har nog fått mig en ny favorit (efter Rák förstås). En mycket givande lektion var det och så skönt att rida lektion igen, det behövs!
Filmningen vet vi dock inte om det kommer bli så mycket med då det bliv mörkt medan vi red men jag hoppas man ser lite grann i alla fall.
På torsdag ska jag till stallet och rida Rák och köra samma övningar med henne som idag. Kommer bli riktigt kul att känna skillnaden.

Stigandi

Kommentarer
Postat av: Sanna

SV: Jag läser farmaceutprogrammet på Linnéuniversitetet i Kalmar. Det har inneburit att jag har behövt åka dit ungefär 5 gånger per termin i ungefär en vecka. Ofta är det ganska jobbigt att läsa på distans, och man måste ha disciplin så man gör det man ska, men samtidigt är det ändå himla skönt att kunna ha kvar hästen och allt sådant. Vår utbildning är första året de har på distans, så det har varit jättemycket problem för oss, men det ska tydligen fungera bättre för de som går i ettan nu (jag går år två av tre). Trots strul så är det ändå värt det för att kunna fortsätta hålla på med hästarna!!!!

2011-03-01 @ 20:31:25
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: Ja de får vi hoppas. Mitt internet är dock jättedåligt så de är dubbelstrul här. Har fått nytt modem nu som vi ska testa. Hopaps de

2011-03-02 @ 17:42:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0