Stressig dag

Klockan tjugo över sju ringde min klocka i morse, efter att ha somnat om några gånger klev jag äntligen upp. Efter frukost runt tio cyklade jag iväg till stallet. Det har smält en hel del under natten så nu kan man både gå och cykla ända till stallet utan att slå ihjäl sig! Vårtecken kan man kalla det, ytterliggare ett vårtecken såg jag senare när jag red i paddocken och det var ett tran par som flög förbi! Det är verkligen ett vårtecken om inte annat!

Idag red jag två hästar som sagt, Rák red jag en halvtimma då jag tycker det känns lagom för hennes del. Hon vill gärna bli riden men hon verkar tycka att det är lite jobbigt nu med magen. Så jag lyssnar på henne och så länge hon är glad är jag glad. Stigandi red jag inte så länge heller då jag håller på att lära känna honom. Lite diskussioner blev det men det gick bra ändå. Jobba rätt mycket i trav med båda, Rák behöver stärka sin trav och Stigandi behöver lite mer ryggmuskler. Imorgon tänkte jag försöka mig på att tömköra om jag hittar gjorden. Tänkte även låta dem springa av sig och leka i paddocken.

Halv ett bar det av hem igen för lunch. Sedan blev det en snabb dusch, ringa till Eskilstuna och boka tid och sen fick jag gå till bussen. Jag lämnade in mitt CV på tre ställen och håller nu tummarna. Någon dag framöver när moppen fungerar ska jag lämna på lite fler ställen. Väl hemma igen bakade jag muffins, sen kom Emanuel hem och vi fikade.
Nu ska jag försöka jobba lite på mitt arbetsprov innan det är dags att laga middag!
Dagen har varit ganska så fullspäckad kan man säga, hoppas jag kan få slappna av senare framför halv åtta och familjen annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Samanta

SV: Tack så mycket för tipsen. Det hjälper vekligen! Vilken fin blogg du har. Lust att följa varandra via bloglovin? :)

2011-03-14 @ 18:48:24
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Reining Ryttare

Nu är vinnarna dragna i utlottningen av goodiebagsen, gå in på min blogg och kolla om du vann!



Tack för att du deltog i utlottningen och håll koll efter flera tävlingar på bloggen



MVH Frida

2011-03-14 @ 19:56:26
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/
Postat av: Samanta

SV: Jaha okej, vad roligt! Jag lägger till dig :)

2011-03-14 @ 20:15:53
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Louise

ska du tävla stickan?? :)

2011-03-15 @ 16:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0