Ridskolan

Ikväll på ridkskolan hade vi träning på ovalbanan, jag hade Thruma vilket jag blev glad för. Vi började med lite uppvärmning i paddocken för att sedan en och en gå ut på ovalbanan. Vi fick tra varv var och fick ha vilken gångart vi ville. Jag började med trav för att sedan gå över i galopp och sist blev det tölt.
Det allra roligaste som hände ikväll var att jag fick veta att jag fått väldigt mycket beröm efter förra veckans ridlektion. Alla hade tyckt att jag var en väldigt bra turledare och ridskoleleverna hade känt sig trygga med mig och jag hade varit tydlig och harmonisk. Väldigt kul!

Det var även många som kom fram och gav mig en hel del stöttning efter vad som hänt med fölet och det kändes bra. Jag tror att jag har börjat komma över det en del nu. Eftersom allt är bra ed Rák så går det otroligt mycket lättare. Visst det är tråkigt att det inte blev något föl men jag känner att jag inte är i behov av föl, det var mest bara för Ráks skull. Att hon skulle bli mamma och jag tror hon hade trivts väldigt bra med det. Men nu blir det till att sätta igång henne när hon är het återställd så hon får annat att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0