Borta bra men hemma bäst

I måndags åkte jag, som tidigare nämnt, hem för att hälsa på veckan ut.
Min lillebror hade ingen aning om detta och var rätt ledsen att jag inte skulle komma på hans födelsedag som är på fredag. Ni skulle ha sett hur han såg ut när han såg mig! Han satt bara och gapade och förstod inget alls. Tillslut kunde han prata igen och frågade vad jag gjorde där. Stackarn var i total chock. Dock fick jag en stor kram när han förstod att jag hade velat överraska honom.

Det är i alla fall underbart att vara hemma igen, mysa med familjen och umgås. Igår hjälte jag mamma att handla och idag var jag iväg och klippte mig hos min frisör. Det är så härligt att få återse byggden här omkring.
Jag och mamma tog även en promenad idag efter lunch, det var inget vidare väder men ändå skönt att få komma ut och få se min älskade by igen.

Kattungarna har jag även försökt gosa lite med, inte helt lätt då det är väldigt vilda och busiga! De tvekar verkligen inte att sätta klorna i en, inte alls skönt!
Men så bedårande de är! Helt underbar mjuk päls, vi grå färg och brun/gröna ögon. Båda har även vita fläckar, hanen har två, en på bröstet och en under magen, honan han en liiiiten på brösten som man kan skymta ibland.

Igår lyckades jag bara fånga honan "Piff" på bild, ska försöka fota "Puff" imorgon med så ni får se hur han ser ut!




Kommentarer
Postat av: Sanna

Så härligt att hälsa på familjen! Ha en riktigt hemmavistelse!

2011-11-02 @ 22:38:40
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Elina

Åh, vad härligt att du fick åka hem och hälsa på! Men du, det är lite farligt att lägga ut bilder på ursöta katter när jag på jakt efter katt. ;) Alltså, jag smälter lite vad söt den gråa katten var! :)



SV: Det är verkligen en fin färg, och jag har mörk-lila i köket, älskar den färgen!

Dem har tyvärr en webbshop och billiga kläder. Tyvärr! Man blir väldigt fattig av att klicka i deras webbshop. ;)

2011-11-03 @ 12:19:56
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Vad härligt med en hemmaviselse :) Och gud vilka söta kattungar!

2011-11-03 @ 14:28:42
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Det är verkligen skönt att komma hem och bli lite ompysslad, även om jag har slitit i stallet hela helgen också :) Såg på Facebook att du varit hos Rák, måste varit skönt att få rida henne igen :)

2011-11-06 @ 22:45:20
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0