Mysig helg och 1a advent.

Vinden tjuter  och regnet smattrar utanför fönstret, idag har det dock inte varit något vidare väder. Men som tur är gick jag på julmarknaden igår, då var det strålande sol om än lite blåsigt.
Marknaden var väl inget att hurra för direkt, inga roliga saker och verkligen inte roligt att gå runt själv heller för den delen.
Det var desto roligare att gå på stan istället! Jag fick med mig några saker hem som jag är riktigt glad över! Bland annat så köpte jag en kofta på Gina Triot för 149, riktigt varm och go, perfekt då de är så kallt i skolan. På Gina hittade jag också en fin rosa-beige tröja, ekologisk var den med, för 99 kr. Tre pack trosor blev det med på HM och så hittade jag en an de sista julklapparna!

Ena koftan jag beställde från Ellos är tyvärr på tok för stor (då menar jag inte lite) den skulle nog kunnat vara en 42 åtminstone. Jag vet inte om den är felmärkt eller vad det är som är fel, men en 34/36 var den då inte.
63 cm bred över ryggen är den om någon är intresserad! Jag har mejlat Ellos och hoppas på svar, tillbaka ska den i vilket fall! Så jag passade på att köpa en på Gina så att jag ändå har två nya koftor.

Eftermiddagen bestod i plugg och Globen tittande.



Denna 1a advent blev jag väckt av regnet smattrande mot fönstret, riktigt mörkt var det. Dock fram åt förmiddagen kom solen fram en kort stund innan de ersattes av nya mörka moln.
Jag tog i alla fall tag i rapport 6 som jag har kvar sedan förra kursen, klart blev jag och inskickad är den nu. Bara att vänta och hoppas på att bli godkänd!

Efter lunch var det dags att ta tag i städningen och sedan fick jag pynta, som jag har längtat i fler veckor nu och så fint det blev. Nu när det blivit mörkt är det så fint att titta ut och se adventsstakar och stjärnor lysa i nästan vart enda fönster. Julen är en så mysig högtid!
Nu har jag precis adventsfikat också, varmchoklad, lussekatt och pepparkakor. Nästan helg blir det till att baka eget, så mycket godare!



Nä, nu måste jag ta och sätta fart och rita lite 3d innan det är dags att se Gossip Girl klockan 18!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hade helt missat att det redan var första advent, insåg det först när jag stod och tittade ut och såg att alla grannar hade satt upp ljusstakar i fönstren :p Som du säger är det inget vidare väder...



Men vad är det med Ellos och deras storlekar? Jag har också beställt saker i strl 36 som visat sig vara helt enorma! Underligt...



Fint du har pyntat förresten :)



SV: Tyvärr hänger nog den missuppfattningen ihop med turridningsfenomenet. Det är väldigt lätt att sitta och åka häst på ett led, och där spelar ju rasen ingen roll, men att faktiskt rida islandshäst är ju faktiskt betydligt svårare än att rida andra hästar pga tölten och passen. Trist missuppfattning, hur som helst :/

2011-11-27 @ 18:28:17
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Ja, det är nog nödvändigt med sjukgymnastik men jag erkänner att jag slarvar eftersom det är så tråkigt :/



Jag skulle också gärna rida kurs för Reynir, han håller ju till inte allt för långt härifrån så det vore ju ingen omöjlighet, förutsatt att han nu håller kurser, som du säger.



Jag uppskattar tanken! Idag känns lite bättre :)

2011-11-27 @ 18:41:29
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Har likadan adventsljusstake o nästan lika gardiner fast annat mönster! ;) hihi

2011-11-27 @ 22:30:39
URL: http://nupur.blogg.se/
Postat av: Malin

Aw Alex, jag saknar dig också <3 Längtar så ofta tillbaks till gymnasiet och våra filmkvällar i falkenberg. Tack för att du finns! Puss

2011-11-28 @ 11:32:41
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: evelina

åh vad fint du gjort :)

kraaam

2011-11-28 @ 17:05:21
Postat av: Frida

Svar: Vad bra! Jag kanske vet vad man vill se på en islandshästtävling :) Han var helt klart roligast att titta på, fast jag vill ju se hästen Reynir!

2011-11-28 @ 19:03:33
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Linda

Gaah alla våra ljusstakar är sönder, det är sjukt och vi vet inte vad som hänt.



Sv: Hihi ja lite söt blev hon ^^ Ja dettycker jag du ska göra, skicka in några du :)!!

2011-11-28 @ 20:47:22
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: martina

godmorgon!

vad ska du hitta på idag? :)

2011-11-29 @ 07:21:15
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Cia

va mysigt du har de! :D Får nästan ta och komma upp bara för att kika på din lägenhet! ^^

2011-11-29 @ 20:08:06
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0