Ut i naturen

Äntligen har jag fått komma ut i skogen och känna mig lite mer som hemma!
Igår gick jag och A ut på en promenad som skulle varit 5 km men slutade på 8,5 km. Det var då väldigt skönt att komma ut och röra på sig och mysigt. Se skog och härlig frisk luft.
På vägen såg vi lite olika djur så som får, en skogshare och sedan mer exotiska, en gepard, tre bongos och två Guanacos.
Geparden var både väldigt ståtlig och väldigt läskig. Självklart var alla de exotiska djuren i inhägnader som verkade vara ca två meter höga. Hade dock Geparden varit riktigt hungrig hade den nog kunnat hoppa över hur lätt som helst och kommit springandes.
Det kändes som ett väldigt bra konstaterande av A att säga till mig som är väldigt bra på att skrämma upp mig själv. Resten av promenaden gick jag på helspänn vill jag lova!

Ni kanske undrar varför jag inte tagit mig ut innan, det beror på att jag inte gillar att gå själv där jag inte känner till eller känner mig helt trygg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja fast jag tror inte min sits blir bättre av en gelpad, ne jag måste helt enkelt ha en sadel :(



Men var i härnösand bor han då? Kanske nära mig jue:D Bor han i lägenhet??

Ja det känns inte alls bra att vara ifrån Martin, tänk nästan hela den här månaden hade jag kunnat bo hemma då vi har självstudier, ska träffa i grupp nån gång i veckan bara, meeen jag har ju hästen här och det är det som gör mig kvar. Annars var det

ju ingen mening att flytta hit henne.

Vill hem =/

2011-10-10 @ 09:17:04
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

P.s nej vi har inte kor ;) Jag mjölkade åt en bonde i somras men mer kor är det inte i våra liv :)

Han kör timmerbil och är fast anställd sedan har han jordbruk att ta hand om, korn, hö och halm. Just nu plöjer han :P

2011-10-10 @ 09:20:27
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Du skulle ha haft en hund som jag:D Känns tryggt. Fast haha igår på kvällspromenaden gick en utlänning bakom mig, fyyy jag tänkte direkt på våldtäckt!! Tog upp telefonen och ringde Martin, lät utlänningen gå förbi, här har vi en fegis! Sover med lampa tänd dessutom.

2011-10-10 @ 17:06:53
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0